نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۷

تولید سریال و فیلم جدید Tomb Raider توسط آمازون

طبق گزارش هالیوود ریپورتر، ساخت یک دنیای سینمایی گسترده از سری ماجراجویی توم ریدر در برنامه‌های استودیوهای فیلم‌سازی آمازون قرار گرفته است.

پس از انتشار اخبار تولید سریالی براساس مجموعه توم ریدر توسط فیبی والر-بریج، حالا منابع هالیوودریپورتر رسما تایید کرده‌اند که ساخت یک دنیای سینمایی گسترده مشابه با دنیای سینمایی مارول، برنامه اصلی استودیوهای آمازون برای این سری در سال‌های آینده خواهد بود. طبق این گزارش‌ها، سری توم ریدر پس از سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power که تاکنون در حدود ۲۵۰ میلیون دلار صرف تولید فصل‌ اول آن شده است، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه در دست ساخت استودیوهای این شرکت در سالیان آینده خواهد بود.

هنوز جزئیات زیادی از این پروژه‌ها در دسترس نیست، اما والر-بریج نویسندگی و کارگردانی سریال توم ریدر برای شبکه‌ی آمازون پرایم را برعهده خواهد داشت. البته ظاهرا والر در بازی ویدیویی در دست توسعه‌ی این سری و نوشتن فیلم‌نامه و کارگردانی فیلم جدید این مجموعه دخالتی نخواهد داشت و این پروژ‌ه‌ها توسط هنرمندان دیگری ساخته می‌شود.

منابع می‌گویند والر-بریج که برنده‌ی جایزه‌ی امی برای سریال Fleabag شده یکی از هواداران سرسخت جهان توم ریدر شناخته می‌شود و یکی از اهداف قرارداد همکاری جدید او با آمازون برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های تازه برای این شبکه، در دستگیری روند ساخت سریالی براساس آن بوده است. هرچند طبق اطلاعات منتشر شده، والر-بریج ایفای نقش لارا کرافت را در این دنیای سینمایی جدید برعهده نخواهد داشت. پیش از این آنجلینا جولی و آلیسیا ویکاندر نقش لارا کرافت را بازی کرده بودند.

لارا کرافت در بازی Shadow of the Tomb Raider

علاوه‌بر نویسندگی این پروژه، والر-بریج در خلق اقتباس جدید توم ریدر از رایان آندلینا و آماندا گرینبلت از آمازون برای تهیه‌کنندگی این سریال کمک خواهد گرفت. دیمیتری ام. جانسون از استودیوی فیلم‌سازی تازه‌تأسیس dj2 Entertainment که ساخت اقتباس سینمایی از بازی‌های تحسین‌شده‌ی Life Is Strange ،Disco Elysium و It Takes Two را برعهده دارد، دیگر تهیه‌کننده‌ی این سریال خواهد بود. این شرکت همچنین ساخت دو فصل انیمه‌ی سریالی Tomb Raider برای نتفلیکس را برعهده دارد؛ هرچند هنوز مشخص نیست که آیا این انیمه نیز بخشی از دنیای سینمایی جدید آمازون برای سری توم ریدر محسوب خواهد شد یا خیر.

درنهایت بازی جدید توم ریدر که در استودیوی کریستال داینامیکس به‌تازگی مراحل اصلی توسعه‌ی خود را آغاز کرده است، بخش نهایی یونیورس رسانه‌ای مشترک جدید توم ریدر خواهد بود. وظیفه‌ی انتشار و تأمین بودجه‌ی این بازی برعهده‌ی Amazon Games خواهد بود و منابع هالیوودریپورتر می‌گویند آمازون از همین حالا برنامه‌های زیادی برای قسمت‌های بعدی این بازی معرفی‌نشده نیز دارد.

پیش از این در تابستان گذشته شایعاتی درخصوص این بازی معرفی نشده منتشر شده بود. طبق این گزارش‌های معتبر، این بازی جدید که به‌صورت رمزی Project JAWBREAKER نام دارد، قرار است تا ادامه ماجراجویی‌های جدید لارا کرافت به‌همراه شاگردان جدید او در یک دنیای جدید را که تحت خطر یک تهدید بزرگ قرار گرفته است، روایت کند. براساس شایعات، این بازی خط داستانی بازی‌های اورجینال و اصلی سری توم ریدر را با داستان سه‌گانه ریبوت این سری که در سال‌های اخیر منتشر شده است پیوند خواهد زد.

حالا مشخص نیست پس از تصمیم جدید آمازون برای اتصال تمامی پروژه‌های سینما تلویزیونی توم ریدر و بازی‌های ویدیویی این مجموعه، چه تغییراتی در انتظار داستان این بازی در دست توسعه خواهد بود. طبق گفته استودیوی کریستال داینامیکس، قرار است این بازی با موتور گرافیکی آنریل انجین 5 ساخته شود. تولید سریال Sign Here برای شبکه‌ی آمازون براساس رمانی با همین عنوان اثر کلاودیا لاکس، ایفای نقش هلنا شاو در فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny و فیلم IF از دیگر پروژه‌های آینده والر-بریج هستند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده