نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۳

اعلام تاریخ اکران فیلم جدید و ورزشی بن افلک و مت دیمون | بازگشت آمازون به سینماها

آمازون و MGM تاریخ اکران فیلم Air به کارگردانی بن افلک و با بازی مت دیمون را تایید و اعلام کرده است.

ماه اردیبهشت امسال خبری منتشر شد مبنی‌براینکه بن افلک و مت دیمون دوباره قرار است در یک فیلم جدید همکاری کنند که این فیلم براساس یک داستان واقعی از ماجرای نایکی و مایکل جردن ساخته خواهد شد. حالا طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تاریخ اکران این فیلم ورزشی مشخص شده است. آمازون و MGM اعلام کردند که فیلم Air در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۲۳ (۱۶ فروردین ۱۴۰۲) روی پرده‌های سینما خواهد رفت. آمازون استودیو وظیفه اکران در آمریکا و برادران وارنر وظیفه اکران بین‌المللی این فیلم ورزشی را بر عهده دارند.

فیلم Air درواقع قرار است پیش از پخش از شبکه آمازون پرایم اکران اختصاصی را تجربه کند و MGM طبق توافقی که پیش از این با برادران وارنر بسته بود، اکران بین‌المللی این فیلم را در اختیار این شرکت قرار داده بود. بن افلک که پیش از این سابقه کارگردانی فیلم Gone Baby Gone، فیلم The Town، فیلم Argo و فیلم Live by Night را داشته، وظیفه کارگردانی فیلم Air را بر عهده داشته است که اولین فیلم او پس از ۶ سال است.

سریال The Last Dance درباره مایکل جردن

بن افلک برای ساخت فیلم جدید خود از مستند Sole Man الهام گرفته است. علاوه‌بر کارگردانی، افلک به‌همراه مت دیمون وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Air را نیز بر عهده داشته است. همکاری بن افلک و مت دیمون بیشتر برای نوشتن فیلمنامه فیلم Good Will Hunting شناخته می‌شود که برای آن جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را دریافت کردند. افلک و دیمون اخیرا در فیلم The Last Duel هم‌بازی و فیلمنامه آن را نوشته بودند.

فیلم Air قرار است به داستان تلاش سانی واکارو و فیل نایت برای بستن قرارداد با شرکت کفش مایکل جردن در دهه ۸۰ میلادی بپردازد که در آن زمان این موضوع غیر ممکن به‌نظر می‌رسید. با اینکه در طول فیلم اشاره‌های زیادی به جردن خواهد شد، اما او قرار نیست حضوری در فیلم داشته باشد. بااین‌حال، شخصیت‌های دیگری مثل مادر جردن یا مربیان او حضور خواهند داشت. به‌لطف فروش کفش کتانی ماوریک، این اتفاق به مهم‌ترین رابطه میان یک برند ورزشی و یک ورزشکار تبدیل و باعث ایجاد صنعت چند میلیارد دلاری کفش‌های کتانی شد.

تمرکز فیلم قرار است روی شخصیت سانی واکارو باشد که در طول فیلم تلاش او را در این داستان مشاهده خواهیم کرد تا یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تاریخ دنیای ورزش را امضا کند. بن افلک، مت دیمون، جیسون بیتمن،‌ وایولا دیویس، متیو ماهر، کریس مسینا، تام پاپا، گوستاو اسکاشگورد، جوئل گرچ، کریس تاکر، مارلون وینز و جولیوس تنون از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Air حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع UPI
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده