نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

شروع فیلم‌برداری سریال Alien شبکه FX در سال ۲۰۲۳

جان لندگراف اعلام کرد که نوآ هاولی پس از پایان تولید فصل ۵ سریال Fargo به‌سراغ فیلم‌برداری سریال Alien برای شبکه FX می‌رود.

یا اینکه اطلاعات زیادی از سریال Alien (بیگانه) در دست نیست، اما به‌تازگی جان لندگراف، رئیس شبکه FX در تور مطبوعاتی انجمن منتقدان تلویزیون جزئیات جدیدی از آن را با طرفدارها به اشتراک گذاشت.

شبکه اف‌ایکس اعلام کرد که سریال Alien در مرحله پیش-تولید قرار دارد و فیلم‌نامه‌هایی برای آن نوشته شده است. جان لندگراف نیز اظهار داشت که نوآ هاولی درحال‌حاضر مشغول کار روی فصل پنجم سریال Fargo (فارگو) است، اما پس از آن کار روی سریال بیگانه را آغاز خواهد کرد: «فکر می‌کنم که نوآ هاولی آخر این هفته با طراح تولید سریال بیگانه در آستین ملاقات می‌کند و پس از فصل پنجم سریال فارگو برای شروع تولید آن در سال جاری آماده می‌شود».

جان لندگراف در اواخر سال ۲۰۲۰ تأیید کرد که وقایع سریال Alien در سیاره‌ی زمین اتفاق می‌افتد. جان لندگراف قبلا اعلام کرد که این سریال تقریبا ۷۰ سال آینده سیاره‌ی زمین را به نمایش می‌گذارد و پیش‌درآمد نخستین فیلم مجموعه بیگانه خواهد بود. باعنایت‌به اینکه حوادث فیلم بیگانه به کارگردانی ریدلی اسکات در سال ۲۱۲۲ اتفاق می‌افتاد، وقایع سریال بیگانه شبکه‌ی اف‌ایکس تقریبا ۳۰ سال پیش از نبرد الن ریپلی با زنومورف جریان خواهد داشت.

موجود بیگانه در سریال Alien شبکه اف‌ایکس

در گذشته نوآ هاولی در گفت‌وگو با رسانه اسکوایر جزئیات بیشنری از سریال Alien به اشتراک گذاشت: «ما در فیلم‌های [بیگانه] شرکت ویلند-یوتانی را داریم که آشکارا روی توسعه‌ی هوش مصنوعی کار می‌کنند، اما چه اتفاقی می‌افتد اگر شرکت‌های دیگری درتلاش برای یافتن جاودانگی به سایر روش‌ها مانند پیشرفت انسان ماشینی یا دستیابی به فرانسان‌ها باشند؟ کدام یک از این فناوری‌ها پیروز خواهد شد؟ من این وضع را مثل تقابل ادیسون، وستینگهاوس و تسلا می‌دانم. یکی از آن‌ها باید برق را در انحصار خود دربیاورد. ما فقط نمی‌دانیم که درنهایت چه کسی موفق خواهد شد».

جان لندگراف قبلا در گفت‌وگو با رسانه هالیوود ریپورتر جزئیات بیشتری از سریال بیگانه را منتشر کرد: «من یکی از طرفدارهای پروپاقرص فیلم Alien [به کارگردانی ریدلی اسکات] و فیلم Aliens [به کارگردانی جیمز کامرون] هستم. به یاد دارم که هر دو فیلم را در سینما تماشا کردم و هر کدام از آن‌ها چه‌قدر بدیع و غافل‌گیرکننده بودند. نوآ هاولی رویکردی مشابه سریال فارگو اتخاذ کرد و تصمیم گرفت که از هیچ‌یک از کاراکترهای مجموعه فیلم‌های بیگانه استفاده نکند. بنابراین به‌جز زنومورف هیچ کدام از شخصیت‌های دیگر فیلم‌های مجموعه در این سریال حضور نخواهند داشت».

نوآ هاولی سریال Alien را برای شبکه اف‌ایکس تولید می‌کند. این کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده آمریکایی با تولید سریال جنایی درام-کمدی فارگو مورد تحسین قرار گرفت؛ اثری که با اقتباس از یک فیلم با همین نام به کارگردانی برادران کوئن ساخته شد. باتوجه‌به عملکرد درخشان نوآ هاولی در تولید سریال Fargo و کار عالی شبکه FX در تولید اقتباس تلویزیونی What We Do in the Shadows (آنچه در سایه انجام می‌دهیم)، می‌توان به سریال بیگانه امیدوار بود. درحال‌حاضر تاریخ پخش این سریال مشخص نیست و باید زمان بیشتری را برای اطلاع از آن منتظر بمانیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده