نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۱

اخراج هنرمندان و آشفتگی در پشت‌ صحنه‌ی تولید فیلم جدید فرانسیس فورد کاپولا

طبق گزارش‌ها جدید، هرج‌و‌مرج و آشفتگی بار دیگر در روند ساخت یکی دیگر از فیلم‌های کارگردان پدرخوانده جریان پیدا کرده است.

براساس گزارش‌های منابع معتبر، روند تولید Megalopolis، اثر علمی-تخیلی جدید فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان مشهور فیلم‌های تحسین‌شده‌ی پدرخوانده کاملا به هرج‌و‌مرج کشیده شده است. این اطلاعات که از سوی منابع نزدیک به نشریه‌ی هالیوودریپورتر منتشر شده است، از جدایی کارگردانی هنری و طراح تولید این اثر در میانه‌ی مراحل تصویربرداری آن در استودیو آتلانتا خبر می‌دهد. این منابع همچنین می‌گویند تمامی اعضای تیم جلوه‌های بصری این پروژه در نیمه‌ی ابتدایی ماه دسامبر از کار خود اخراج شده‌اند.

برای بسیاری از منابع مطلع در صنعت هالیوود، این ماجرا به روند تولید دیوانه‌وار فیلم اینک آخرالزمان شباهت زیادی دارد. کاپولا با شکستن یکی از قدیمی‌ترین رسوم صنعت فیلم‌سازی هالیوود، پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تمامی مخارج این پروژه‌ی شدیدا بلندپروازانه را با بودجه‌ی شخصی خودش تأمین کند تا از هرگونه دخالت و نظارت خارجی شرکت‌های فیلم‌سازی در امان باشد.

طبق گزارش‌های منتشر شده‌ی قبلی، مگالوپولیس پروژه‌ای است که کاپولا از دهه‌ها پیش ساخت آن را در فکر داشته است و سرانجام با فراهم شدن بودجه و فناوری‌های لازم برای تولید آن، در پاییز سال ۲۰۲۱ رسما آغاز ساخت و استخدام بازیکران آن را به رسانه‌های صنعت سینما اعلام کرده است. کاپولا پیش از این اعلام کرده بود که تخمین شخصی او از میزان بودجه‌ی موردنیاز خلق مگالوپولیس، در حدود ۱۲۰ میلیون دلار آمریکا خواهد بود که ظاهرا کاپولا بخشی از آن را با فروش زمین‌ها و مزارع شخصی معروف خود در شمال کالیفرنیا تهیه‌ کرده است.

دریاچه‌ای در حال سوختن مقابل مردم در فیلم Apocalypse Now

حالا این منابع می‌گویند در نیمه‌ی عملیات فیلم‌برداری مگالوپولیس که قرار است در حدود ۸۰ تا ۹۰ روز به طول بی‌انجامد، بخش بزرگی از این بودجه‌ مصرف شده است و هنوز مشخص نیست که با این وضعیت تیم تولید فیلم می‌تواند در روزها و هفته‌های آینده کار خود را ادامه دهند یا خیر. هنوز جزئیات واضحی از داستان و ایده‌ی این فیلم منتشر نشده است، اما ظاهرا مگالوپولیس داستان تلاش‌ها و آرزوهای یک مرد طراح و معمار برای خلق دوباره‌ی نیویورک به‌عنوان یک آرمان‌شهر بی‌نقص پس از یک فاجعه‌ی محیط زیستی را روایت می‌کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، کاپولا برای به‌تصویر کشیدن ایده‌ی بلندپروازانه‌ی خود در ابتدا یک استودیوی فناوری فیلم‌برداری مجازی به نام Prysm Stages را برای این پروژه‌ی عظیم استخدام کرده بود. مشابه با تکنولوژی جدیدی که با نام The Volume شناخته می‌شود و برای نخستین بار در تولید سریال مندلورین شبکه‌ی دیزنی پلاس استفاده شد، این فناوری به فیلم‌سازان و هنرمندان اجازه می‌دهد تا با خلق محیطی کاملا مشابه با سکانس‌های سینمایی پروژه‌ی موردنظر در پس‌زمینه، فضایی طبیعی‌تر از شیوه‌های مرسوم ایجاد کنند و به بازیگران و اعضای تیم جلوه‌های بصری کمک می‌کند تا استفاده بهینه‌تر و البته قابل‌ باورتری از جلوه‌های ویژه در روند تولید آثار سینمایی داشته باشند.

حالا منابع نزدیک به پشت‌صحنه‌ی تولید مگالوپولیس می‌گویند که هزینه‌های سرسام‌آور استفاده از این فناوری گران‌قیمت که پیش‌ از این بیشتر در پروژه‌های شرکت لوکاس‌فیلم و دیزنی به‌کار رفته است، باعث شده تا کاپولا تصمیم بگیرد برای خلق جلوه‌های ویژه‌ی بصری فیلم، از روش‌ متداول پرده‌های سبز و افکت‌های کاملا کامپیوتری استفاده کند. یکی از منابع می‌گوید که درهرصورت کاپولا قرار است به مقدار بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا در نظر گرفته بود برای به‌پایان رساندن روند تولید این پروژه از ثروت شخصی خود خرج کند و از سوی دیگر لغو روند ساخت فیلم حتی از این کار نیز برای او دردناک‌تر خواهد بود.

طبق اطلاعات منتشر شده، کاپولا که پیش از این در هیچ‌ یک از آثار خود از جلوه‌های ویژه استفاده زیادی نکرده، در ابتدای ماه دسامبر تمامی اعضای تیم جلوه‌های تصویری این پروژه را به‌دلیل نارضایتی از وضعیت فعلی اخراج کرده است و انتظار می‌رود اعضای دیگر گروه‌های مراحل تولید فیلم نیز در هفته‌های آینده سرنوشت مشابهی داشته باشند. مارک راسل، مدیر ناظر یکی از اعضای گروه جلوه‌های ویژه‌ی این پروژه بود که آثاری مانند گرگ وال‌استریت و Motherless Brooklyn از آثار کارنامه‌ی حرفه‌ای او هستند.

بث میکل و دیوید اسکات نیز طراح تولید و کاگردان هنری ناظر مگالوپولیس هستند که در هفته‌های اخیر از این پروژه جدا شده‌اند. منابع مطلع می‌گویند پس از همه‌ی این استعفا و اخراج‌ها، در حال حاضر هیچکس در واحد هنری و طراحی این پروژه باقی نمانده است. همچنین سخنگوی اتحادیه‌ی کارگردان‌های هنری آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که این اتحادیه وضعیت غیرعادی تولید مگالوپولیس را زیرنظر دارد و همواره آماده‌ی دفاع از حقوق کارگردان‌ها و کارکنان عضو این اتحادیه خواهد بود.

یکی دیگر از هنرمندان اخراج شده از مراحل تولید فیلم نیز می‌گوید به‌صورت کنایه‌آمیزی از اخراج شدن خود از این پروژه خوشحال است زیرا حضور در صحنه و تولید فیلم برای او «شدیدا دیوانه‌وار و پر هرج‌و‌مرج» بوده است. با وجود جدایی‌ها و اخراج‌های گسترده، منابع همچنین تایید کرده‌اند که کاپولا مصرانه در تلاش است تا پایان این هفته کارکنان و هنرمندان جدیدی را برای ادامه‌ی روند تولید این پروژه‌ی پرخرج استخدام کند.

آدام درایور، ناتالی امانوئل، فارست ویتکر، لارنس فیشبرن، جان ویت، آبری پلازا، شایا لباف، گریس وندروال، کاترین هانتر، جیمز ریمار و تالیا شایر (کاپولا) و فرزندش جیسون شوارتزمن از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی خواهند بود. پیش از این و در ابتدای سال نیز شایعاتی درخصوص مذاکره‌ی کریستین بیل و اسکار آیزاک برای ایفای نقش شخصیت اصلی و کیت بلانشت در یک نقش نامشخص در این پروژه شنیده می‌شد که در حال حاضر اطلاعاتی از وضعیت این مذاکرات در دسترس نیست. طبق گزارش‌های قبلی، فیلم‌نامه این پروژه نیز از دهه‌ی ۸۰ میلادی توسط خود کاپولا نوشته شده است. پیش از این کاپولا مگالوپولیس را آخرین پروژه‌ی بزرگ خود و نتیجه‌ی تمامی آموخته‌های سینمایی خود از زمان آغاز فعالیت در این صنعت از سن ۱۶ سالگی اعلام کرده بود.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود راجع به جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده