نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۹

پیوستن انیمه Suzume به ۳۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما ژاپن

انیمه Suzume به کارگردانی ماکوتو شینکای موفق شد به جمع ۳۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما ژاپن ملحق شود.

انیمه Suzume اثر جدید ماکوتو شینکای، کارگردان انیمه Your Name و انیمه Weathering With You است که از آبان امسال در کشور ژاپن روی پرده‌های سینما رفت و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، انیمه سوزومه به موفقیت بزرگی در گیشه ژاپن دست پیدا کرده است. طبق اعلام CoMix Wave Films، انیمه Suzume در روز چهارشنبه این هفته توانست به ۳۰امین فیلم پر فروش‌ تاریخ سینما ژاپن تبدیل شود.

تاکنون بیش از ۸.۵۱ میلیون بلیط این انیمه به فروش رفته است و انیمه سوزومه تاکنون ۸۵.۶ میلیون دلار در گیشه ژاپن فروش کرده است. همچنین این احتمال وجود دارد که رتبه انیمه Suzume طی روزها و هفته‌های آینده بهبود پیدا کند. نکته قابل‌توجه دیگر این است که دو انیمه پیشین شینکای نیز در بین ۳۰ انیمه پر فروش تاریخ سینمای ژاپن حضور دارند که انیمه Your Name در رتبه پنجم و انیمه Weathering With You در رتبه ۱۴ام قرار دارند.

انیمه Suzume no Tojimari

نکته جالب دیگر این است که انیمه One Piece Film: Red پر فروش‌ترین فیلم کشور ژاپن در سال ۲۰۲۲ بوده است و بدین ترتیب انیمه سوزومه پس از فیلم Top Gun: Maverick سومین فیلم پر فروش کشور ژاپن در سال ۲۰۲۲ لقب گرفته است. نانوکا هارا در نقش سوزومه ایواتو، هوکوتو ماتسومورا، اری فوکاتسو، شوتا سومتانی، سیری ایتو، کانا هانازاوا، ماتسوموتو کوشیرو نهم، ریونوسوکه کامیکی، آیمی، کوتونه هاناسه و ان یامانه از جمله صداپیشگان انیمه Suzume هستند.

انیمه Suzume داستان دختری ۱۷ ساله به‌نام سوزومه را دنبال می‌کند که در یک شهر آرام در کیوشو زندگی می‌کند. یک روز مسافر جوانی به او می‌گوید که دنبال یک در می‌گردد و این موضوع زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد. او مرد جوان را تا سمت کوه‌ها دنبال می‌کند که در آن یک در قدیمی وجود دارد که توسط ساختمان‌های مدرن احاطه شده است و این آغاز سفر مرموز سوزومه است. انیمه Suzume در فروردین آینده در آمریکا و کشورهای اروپایی روی پرده خواهد رفت.


منبع AnimeMojo
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده