نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۹

عبور فروش جهانی فیلم آواتار 2 از تاپ گان ماوریک

فروش جهانی فیلم Avatar: The Way of Water از مرز ۱.۵ میلیارد دلار رسما عبور کرد تا این فیلم به پر فروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ تبدیل شود.

فیلم Avatar: The Way of Water به کارگردانی جیمز کامرون تنها در ۱۴ روز به فروش یک میلیارد دلاری در گیشه جهانی دست پیدا کرد و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم آواتار 2 حالا به پر فروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ تبدیل شده است. فروش فیلم Avatar 2 در روز چهارشنبه در آمریکای شمالی به ۴۵۴ میلیون دلار رسید و همچنین در بازار بین‌المللی فروش این فیلم از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.

بدین ترتیب مجموع فروش جهانی فیلم Avatar: The Way of Water به ۱.۵۱ میلیارد دلار رسید تا فروش فیلم آواتار 2 رسما از فروش جهانی فیلم Top Gun: Maverick عبور کند و این فیلم تبدیل به پر فروش‌ترین فیلم گیشه جهانی در سال ۲۰۲۲ تبدیل شود. فیلم Top Gun 2 با بازی تام کروز در طول سال ۲۰۲۲ توانست ۱.۴۹ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کند. حالا فیلم Avatar: The Way of Water به ۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما رسیده است و جیمز کامرون دومین کارگردانی است که دو فیلم با فروش بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در کارنامه خود دارد.

تصاویر فیلم Avatar: The Way of Water

فیلم Spider-Man: No Way Home با فروش ۱.۹۱۶ میلیارد دلار همچنان پر فروش‌ترین فیلم دوران پس از همه‌گیری کرونا است. فیلم Avatar: The Way of Water یکی از پر هزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است که کامرون می‌گوید برای رسیدن به سوددهی نیاز به فروشی در حدود ۲ میلیارد دلار دارد. بااین‌حال منابع نزدیک می‌گویند که هدف اولیه فیلم در گیشه فروشی در حدود ۱.۴ میلیارد دلار بوده است. فیلم آواتار 2 با هزینه‌ای در حدود ۴۰۰ میلیون دلار تولید شده که با هزینه تبلیغات این بودجه را حداقل تا ۶۰۰ میلیون دلار افزایش می‌دهد.

همچنین مدت زمان فیلم Avatar: The Way of Water حدود ۳ ساعت و ۱۲ دقیقه است. این در حالی است فیلم Avatar حدود ۳۰ دقیقه کوتاه‌تر بود. وظیفه کارگردانی تمامی قسمت‌های جدید فیلم Avatar بر عهده جیمز کامرون خواهد بود. علاوه‌‌بر کارگردانی، کامرون به‌همراه جاش فریدمن، ریک جافا، آماندا سیلور و شین سالرنو، وظیفه نوشتن هر چهار دنباله فیلم آواتار را نیز بر عهده دارد.

فیلم Avatar 3 در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳)، فیلم Avatar 4 در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ (۲۷ آذر ۱۴۰۵) و فیلم Avatar 5 در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۸ (۲ دی ۱۴۰۷)، ‌روی پرده‌های سینما خواهند رفت.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده