// جمعه, ۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۶

کوجیما اقتباس سینمایی دث استرندینگ را در قالب یک فیلم هنری کم‌خرج می‌سازد

هیدئو کوجیما، کارگردان بازی Death Stranding اعلام کرد که نمی‌خواهد فیلم دث استرندینگ یک بلاک‌باستر پرزرق‌وبرق با انفجارهای بزرگ و بازیگرهای بسیار معروف باشد.

چند روز قبل استودیو Kojima Productions اعلام کرد که در همکاری با شرکت Hammerstone می‌خواهد فیلم Death Stranding را تولید کند. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، هیدئو کوجیما بیشتر در رابطه پروژه‌ی مورد بحث توضیح داده است. وی نمی‌خواهد که این اثر اقتباسی یک بلاک‌باستر هالیوودی باشد:

«من از ابتدای سال گذشته تماس‌های ویدیویی زیادی با افراد فعال در هالیوود داشتم؛ نه فقط برای دث استرندینگ. پیشنهادهای زیادی دریافت کردم، اما از اول هیچ‌وقت هدف من ساخت یک فیلم بلاک‌باستر نبود. الکس لبوویچی از Hammerstone Studios با دیدگاه من در این رابطه موافق بود.

طرح‌های زیادی برای ساخت یک فیلم عظیم با بازیگرهای مشهور و انفجارهای پر زرق و برق وجود داشتند، اما انفجارها به چه درد دث استرندینگ می‌خورد؟ همچنین من به هیچ عنوان متمرکز روی پول درآوردن نیستم. بیشتر می‌خواهم [برای این اثر] رویکرد سینمای هنری را دنبال کنم. تنها کسی که به من پیشنهاد ساخت چنین فیلمی را داد، الکس لبوویچی بود. این باعث می‌شود که فکر کنم او شخصی نسبتا غیر عادی است».

چهره جدی هیدئو کوجیما، بازی ساز معروف در حال نگه داشتن عینک خود

«نیاز دارم اثری را بسازم که الهام‌بخش بعضی از تماشاگرها باشد؛ تا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد خود آن‌ها تبدیل به سازندگان شوند»

او در ادامه گفت که هنوز کاراکترهای داستان فیلم Death Stranding را انتخاب نکرده است: «هنوز در این رابطه تصمیم‌گیری نکرده‌ایم. شکست فیلم‌های اقتباس‌شده از روی بازی‌های ویدیویی در گذشته منجر به ساخت فیلم‌هایی شد که دقیقا می‌خواهند گیمرها را راضی کنند.

به همین خاطر است که چنین آثاری همان جلوه‌ی یک بازی را دارند. نمی‌خواهم فیلم دث استرندینگ به این شکل باشد. ترجیح می‌دهم که [برای ساخت این اثر،] جهان دث استرندینگ به‌گونه‌ای که به درد فیلم می‌خورد، تغییر و تکامل پیدا کند.

من دث استرندینگ را ساختم که یک بازی باشد. بازی‌ها قرار است بازی باشند. هیچ نیاز واقعی برای تبدیل کردن آن‌ها به فیلم‌ها وجود ندارد. پس به‌نوعی فیلم دث استرندینگ می‌خواهد در مسیری قدم بگذارد که هیچ‌کس موقع ساخت فیلم اقتباسی از روی بازی آن را امتحان نکرده است.

فکر می‌کنم نیاز دارم اثری را بسازم که الهام‌بخش بعضی از تماشاگرها باشد؛ تا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد، خود آن‌ها تبدیل به سازندگان شوند».

کوجیما که به‌عنوان سازنده‌ی قسمت‌های مختلف سری بازی متال گیر شناخته می‌شود، اکنون روی بازی Death Stranding 2 کنسول پلی استیشن 5 نیز کار می‌کند. کوجیما پروداکشنز پروژه‌های دیگری هم دارد؛ از جمله یک بازی مبتنی بر فناوری‌های ابری آنلاین که با همکاری شرکت مایکروسافت مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده