نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۷

بازسازی یک انفجار اتمی بدون CGI توسط نولان برای فیلم Oppenheimer

کریستوفر نولان، کارگردان فیلم Oppenheimer در یکی از صحنه‌های اثر جدید خود یک انفجار هسته‌ای را بدون استفاده از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری بازسازی کرده است.

نشریه ورایتی به نقل از مجله Total Film اعلام کرده که کریستوفر نولان، کارگردان شناخته‌شده‌ی سینما که به استفاده از صحنه‌های واقعی و چالش‌برانگیز در آثار خود بدون به‌کارگیری جلوه‌های کامپیوتری CGI مشهور است، اینبار برای فیلم Oppenheimer یک قدم فراتر رفت و یک انفجار اتمی را بدون CGIها به تصویر کشیده است. او در فیلم Tenet یک هواپیمای واقعی بویینگ ۷۴۷ را منفجر کرده بود.

نولان که با آثاری همچون فیلم The Prestige و فیلم Interstellar شناخته می‌شود، در فیلم Oppenheimer به بخش‌هایی از زندگی جی. رابرت اوپنهایمر می‌پردازد. جولیوس رابرت اوپنهایمر، یک فیزیکدان شناخته‌شده و عضو کلیدی پروژه‌ی منهتن بود؛ پروژه‌ای که منجر به ساخت بمب هسته‌ای شد و تاثیری قابل‌توجه روی جنگ جهانی دوم داشت. کیلین مورفی که بسیاری از بینندگان او را با سریال Peaky Blinders می‌شناسند، بازیگر نقش اصلی فیلم اوپنهایمر است.

کریستوفر نولان درباره‌ی بازسازی صحنه‌ی انفجار اولین بمب اتمی در نیومکزیکو می‌گوید:

«فکر می‌کنم بازسازی صحنه انفجار آزمایش Trinity بدون استفاده از جلوه‎‌های کامپیوتری یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی بود که با آن مواجه شدیم. من چندی پیش با اندرو جکسون، سوپروایزر تیم جلوه‌های بصری صحبت کردم. ما درباره‌ی نحوه‌ی اجرای اکثر عناصر بصری این فیلم به‌صورت واقعی گفت‌وگو کردیم. از نمایش جلوه‌های دینامیک کوانتومی و فیزیک کوانتوم گرفته تا خود تست ترینیتی و اجرای آن در آب و هوای فوق‌العاده‌ی لوس آموس در نیومکزیکو، همگی برای فیلم ضروری بودند. از نظر سختی شرایط اینجا، این یک چالش عملی بسیار بزرگ برای ما بود».

نولان در فیلم Oppenheimer

نولان در ادامه اوپنهایمر را «داستانی با وسعت و مقیاس بسیار زیاد» توصیف کرده و افزود: «این یکی از سخت‌ترین پروژه‌هایی است که تاکنون در آن کار کرده‌ام. اما من افراد خارق‌العاده‌ای داشتم و آن‌ها واقعا از جان و دل مایه گذاشتند. هنوز مدتی طول می‌کشد تا کار ما تمام شود اما همینطور که نتایج را کار هم می‌گذاریم، بیشتر و بیشتر درباره آنچه با تیمم موفق به کسب آن شدیم، هیجان‌زده می‌شویم».

رابرت داونی جونیور، فلورنس پیو، رامی ملک، مت دیمون، بنی سفدی، جاش هارتنت، دین دی‌هان، جک کواید، متیو موداین، آلدن ارنرایک، دیوید کرامهولتز، کنت برانا، دیوید دستمالچیان، دیلن آرنولد، اولی هاسکیوی، کیسی افلک، جیسون کلارک، جیمز دارسی، مایکل آنگارانو، گای برنت، دنی دفراری، هریسون گیلبرتسون، ماتیاس شوایگهوفر و اما دومان از بازیگرهای دیگر فیلم Oppenheimer به شمار می‌آیند. کیلین مورفی که نقش جی. رابرت اوپنهایمر را در اثر جدید کریستوفر نولان بازی می‌کند، در فیلم‌هایی همچون اینسپشن و سه‌گانه شوالیه تاریکی با این کارگردان بریتانیایی همکاری کرده است.

فیلم اوپنهایمر در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۲ (۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳) اکران خواهد شد. یونیورسال پیکچرز اعلام کرده است که فیلم Oppenheimer حداقل ۱۰۰ روز اکران سینمایی اختصاصی خواهد داشت.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده