نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۹

بودجه ساخت فیلم آواتار 2 نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار است | اعلام تاریخ اکران چین

فیلم Avatar: The Way of Water قرار است در کشور چین اکران شود و همچنین اطلاعاتی از بودجه بسیار هنگفت این فیلم فاش شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اطلاعات جدیدی از فیلم Avatar: The Way of Water منتشر شده است. طبق اطلاعات منتشر شده، فیلم Avatar 2 با بودجه‌ای در حدود ۳۵۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون دلار تولید شده است که این بودجه تنها شامل بودجه ساخت فیلم آواتار 2 می‌شود و این موضوع شامل تبلیغات فیلم نیست. بدین ترتیب مصاحبه اخیر جیمز کامرون در مورد سوددهی فیلم Avatar: The Way of Water و فروشی که فیلم برای رسیدن به آن نیاز دارد، تا حد زیادی منطقی می‌شود.

بااین‌حال، فیلم Avatar: The Way of Water قرار است در کشور چین اکران شود. فیلم Avatar 2 قرار است مانند آمریکای شمالی، در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) در کشور چین نیز روی پرده‌های سینما برود. این خبر خوبی برای فیلم آواتار 2 و کامرون است؛ چرا که فیلم‌های زیادی از زمان همه‌گیری ویروس کرونا موفق به دریافت اجازه نمایش در سالن‌های سینمای چین نشده‌اند که از جمله آخرین مورد آن می‌توان به فیلم Black Adam اشاره کرد.

فیلم Avatar که در سال ۲۰۰۹ اکران شد، در چندین نوبت اکرانش تاکنون بیش از ۲.۹ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است که این فروش شامل بیش از ۷۸۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۲.۱۳۸ میلیارد دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود. بخش زیادی از فروش فیلم آواتار به کشور چین تعلق داشت که به بیان دقیق‌تر بیش از ۲۶۱.۸ میلیون دلار فیلم Avatar در این کشور فروش کرده بود. حالا استودیوی قرن بیستم امیدوار است تا فیلم Avatar: The Way of Water موفقیت قسمت اول را در کشور چین تکرار کند.

تصاویر فیلم Avatar: The Way of Water

سم ورتینگتن، زویی سالدانا، کیت وینسلت، استفن لانگ، سیگورنی ویور، سی.سی.اچ. پاوندر، کلیف کرتیس، دیلیپ رائو، ژول دیوید مور، مت جرالد، اونا چاپلین، جیمی فلاترز، بریتین دالتون، ترینیتی بلیس، بیلی باس، فیلیپ گلجو، دوئن ایوانز جونیور، برندان کاول، وین دیزل، میشل یئو، جامین کلمنت و جک چمپیون، از جمله بازیگرانی هستند که در چهار دنباله فیلم Avatar حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Avatar: The Way of Water در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر)، فیلم Avatar 3 در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳)، فیلم Avatar 4 در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ (۲۷ آذر ۱۴۰۵) و فیلم Avatar 5 در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۸ (۲ دی ۱۴۰۷)، ‌روی پرده‌های سینما خواهند رفت. وظیفه کارگردانی تمامی قسمت‌های جدید فیلم Avatar بر عهده جیمز کامرون خواهد بود. علاوه‌‌بر کارگردانی، کامرون به‌همراه جاش فریدمن، ریک جافا، آماندا سیلور و شین سالرنو، وظیفه نوشتن هر چهار دنباله فیلم آواتار را نیز بر عهده دارد.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده