نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۷

ثبت دومین افتتاحیه بزرگ سال ۲۰۲۲ توسط فیلم Black Panther 2

فیلم Black Panther: Wakanda Forever با رسیدن به آمار فروش ۳۳۰ میلیون دلاری خود طی روزهای گذشته، در رتبه دوم بزرگ‌ترین افتتاحیه آثار سینمایی بعد از Doctor Strange 2 قرار گرفت.

فیلم Black Panther: Wakanda Forever جمعه هفته گذشته در نقاط مختلف جهان روی پرده سینما رفته و عملکرد بسیار خوبی را در باکس آفیس از خود به نمایش گذاشته است. البته که پیش‌بینی‌ اولیه‌ی ۳۶۵ میلیون دلاری برای آن محقق نشده اما با رسیدن به آمار فروش ۳۳۰ میلیون دلار بعد از دکتر استرنج 2 در رده‌ی دوم آثار سینمایی سال قرار گرفته است. ساخته‌ی احساسی و هیجان انگیز رایان کوگلر ۱۸۰ میلیون دلار از مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی و ۱۵۰ میلیون دیگر را از سایر کشورهای جهان به‌دست آورده است.

همان‌طور که اشاره شد، Doctor Strange in the Multiverse of Madness تنها فیلمی است که اکران موفق‌تری نسبت به این فیلم را تجربه کرده است. علاوه‌بر این، بلک پنتر 2 رکورد The Hunger Games: Catching Fire به‌عنوان بزرگ‌ترین اکران یک فیلم در ماه نوامبر را شکسته و درآمد بین‌المللی آن در رتبه‌ی پنجم بالاترین فروش جهانی یک فیلم از زمان همه گیری ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

سکانسی از فیلم BLACK PANTHER WAKANDA FOREVER

درآمد داخلی این فیلم همین حالا از Black Adam با ۱۵۱ میلیون دلار در طول ۴ هفته عبور کرده است. نقد و بررسی این فیلم در رسانه‌های بزرگ جهان به‌طور کلی مثبت بوده اما کاملاً مطابق قسمت اول این فیلم که نامزد جایزه اسکار هم شد، عمل نکرده است. درحال حاضر امتیاز Wakanda Forever در راتن تومیتو ۸۴ است.

لتیشیا رایت، لوپیتا نیونگو، وینستون دوک، تنوک هورتا، آنجلا باست، دانای گوریرا، مارتین فریمن، دومینیک تورن و میکلا کول، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Black Panther: Wakanda Forever حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین رایان کوگلر، کارگردان فیلم Black Panther وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Black Panther: Wakanda Forever را بر عهده داشته است.

فیلم Black Panther 2 با مدت زمانی حدود ۲ ساعت و ۴۱ دقیقه پس از فیلم Avengers: Endgame، دومین فیلم بلند دنیای سینمایی مارول لقب گرفته است.


منبع comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده