نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

انتشار جزئیات جدیدی از فیلم لغوشده Spider-Man 4 سم ریمی

جزئیات جدیدی از فیلم کنسل‌شده اسپایدرمن ۴ به کارگردانی سم ریمی منتشر شد که پرده از برخی حقایق برمی‌دارد.

جزئیات جدیدی از برنامه‌های سم ریمی برای فیلم Spider-Man 4 (مرد عنکبوتی ۴) منتشر شده است که تصویر خوبی از کاراکترهای شرور و درگیری‌های مرد عنکبوتی در این دنباله را ترسیم می‌کند. نظر به اینکه آثار سم ریمی به استثنای فیلم Spider-Man 3 به محبوبیت زیادی دست یافتند، می‌توان اسپایدرمن ۴ را یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی لغوشده به‌حساب آورد. این فیلم‌ساز ۶۳ ساله‌ی آمریکایی خواهان تولید قسمت چهارم فیلم مرد عنکبوتی بود تا روی دست فیلم‌های قبلی بلند شود، اما متأسفانه این اتفاق هرگز رخ نداد و سونی ترجیح داد تا به‌سراغ ریبوت مجموعه برود.

بسیاری از طرفدارها برای سال‌ها آرزوی تولید فیلم مرد عنکبوتی ۴ را داشتند، اما هرچه زمان می‌گذرد، احتمال تحقق آن کمتر می‌شود. بااین‌حال جزئیات تازه نشان می‌دهد که این فیلم در صورت تولید چگونه به‌نظر می‌رسید. جفری هندرسون، طراح استوری‌بُرد، در گفت‌وگو با رسانه‌ی CinemaBlend درباره‌ی کتاب جدید خود تحت عنوان Great Power: How Spider-Man Conquered Hollywood During The Golden Age of Blockbusters گفت که قرار بود در فیلم Spider-Man 4 شاهد رویارویی مرد عنکبوتی با کاراکتر شرور ولچر با نقش‌آفرینی جان مالکوویچ باشیم.

این نسخه از کاراکتر ولچر نوعی پیمانکار دولتی بود که انواع کارهای کثیف را انجام می‌داد. زمانی که این ابرشرور کارش را به اتمام می‌رساند، چیزی جز استخوان قربانی‌ها را باقی نمی‌گذاشت و نام کرکس به همین موضوع اشاره دارد. برای تأکید روی این مورد نیز یک صحنه پیکار خشن برای فیلم در نظر گرفته شده بود که مرد عنکبوتی را تا مرز نابودی می‌کشاند. جفری هندرسون تأیید کرد فیلم اسپایدرمن ۴ دارای یک افتتاحیه مونتاژی جذاب بود که مرد عنکبوتی را درحال دستگیری افراد شروری مانند میستریو نشان می‌داد؛ کاراکترهایی که سم ریمی هرگز قصد استفاده از آن‌ها را نداشت.

جفری هندرسون در این‌باره اظهار داشت: «ما می‌خواستیم فیلم [Spider-Man 4] را با یک مونتاژ از تمام کاراکترهای شروری آغاز کنیم که می‌دانستیم سم [ریمی] هرگز قادر به استفاده از آن‌ها در فیلم‌های اسپایدرمن نیست. از آن‌جایی که پیتر پس از رفتن MJ نهایتا به آرامش رسیده است، دوست دارد که مرد عنکبوتی باشد. درواقع از این کار لذت می‌برد. بنابراین ما می‌خواستیم به‌سراغ شوکر، میستریو، پاعصایی یا Stilt Man و کاراکترهای شرور این‌چنینی برویم».

مایه‌ی تأسف است که ما هرگز نمی‌توانیم این فیلم پرتنش، خشن و هیجان‌انگیز را ببینیم. سم ریمی آمادگی خود برای تولید فیلم‌های دیگری از اسپایدرمن را اعلام کرده است؛ اگرچه در این صورت احتمالا به سراغ داستان متفاوتی خواهد رفت. ظاهرا طرفدارها نیز تمایل زیادی به بازگشت توبی مگوایر در نقش مرد عنکبوتی دارند، اما درحال‌حاضر نمی‌توان گفت که آیا این هنرپیشه دوباره برای ایفای این نقش باز خواهد گشت یا خیر.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده