نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

انتقاد تند استیون اسپیلبرگ از برادران وارنر برای «تنزل» فیلم ها به سرویس استریمینگ

به نظر می‌رسد که استیون اسپیلبرگ از منتقدان پروپاقرص سرویس‌های استریمینگ و به‌خصوص HBO Max است که به عقیده‌ی او رفتار بسیار زشتی با فیلمسازها داشته‌اند.

استیون اسپیلبرگ، کارگردان برنده جوایز متعدد اسکار، بفتا، گلدن گلوب و امی که خالق آثاری همچون Schindler's List و Saving Private Ryan است، در مصاحبه‌ی اخیر خود با نشریه نیویورک تایمز به تندی از تصمیمات شرکت برادران وارنر در سال ۲۰۲۱ میلادی انتقاد کرد. او درباره‌ی نتایج انتقال اکران سینمایی فیلم‌ها به سرویس‌های استریمینگ در دوران اوج شیوع ویروس کرونا توضیح داد و گفت که این اتفاق صنعت فیلمسازی را برای همیشه دچار تغییر کرد. وی در بخشی از گفتگوی خود در اینباره می‌گوید:

«همه گیری کرونا فرصتی را برای پلتفرم‌های استریمینگ ایجاد کرد تا آمار مشترکین خود را به رکوردهای بی‌سابقه‌ای برسانند. اما این کار به‌طور همزمان برخی از بهترین دوستان فیلمساز من را عملا زیر اتوبوس انداخت و آثار آن‌ها با بی‌احترامی تمام، اصلا اکران نشدند. دستمزد آن‌ها پرداخت شد و فیلم‌هایشان ناگهان به سرویس‌های استریمینگ و در این مورد خاص، HBO Max تنزل پیدا کردند. بعد از آن همه چیز شروع به تغییر کرد».

او در ادامه شرکت برادران وارنر و سرویس HBO Max را هدف قرار داده که کل آثار سال ۲۰۲۱ خود را به‌طور همزمان در سینماها و این پلتفرم استریمینگ پخش کرد. اسپیلبرگ در خصوص از دست دادن تجربه خاص حضور در سینما در صورت تعطیلی دائمی سالن‌های نمایش در آینده ابراز تأسف کرد.

استیون اسپیلبرگ

«البته من فکر می‌کنم مخاطبان مسن‌تر نسبت به اینکه دیگر مجبور نبودند روی پاپ کورن چسبناک کف سینما قدم بگذارند، احساس راحتی داشتند. اما من واقعا معتقدم که همان مخاطبان مسن‌تر وقتی وارد سینما می‌شوند و در یک موقعیت اجتماعی با حضور انبوهی از غریبه‌ها قرار می‌گیرند، روحیه به مراتب بهتری پیدا می‌کنند. این بستگی به فیلم‌ها دارد که آنقدر خوب باشند تا تماشاگران به محض روشن شدن مجدد چراغ‌ها شروع به گفت‌وگو با یکدیگر کنند».

اسپیلبرگ در ادامه به زنده بودن سینما میان دوستداران آن پرداخت: «اینکه Elvis در گیشه‌ی داخلی رکورد ۱۰۰ میلیون دلار را شکست، برای من دلگرم‌کننده بود. خیلی از تماشاگرانی که به دیدن این فیلم رفتند، از مخاطابان مسن‌تر سینما بودند و من به‌خاطر اینکه مردم بعد از پشت سر گذاشتن دوران کرونا شروع به بازگشت به سینماها کردند، بسیار امیدوار شدم. من واقعا فکر می‌کنم که فیلم‌های سینمایی دوباره برمی‌گردند».

فیلم The Fabelmans، جدیدترین ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ است که همزمان با جشن شکرگزاری و توسط شرکت یونیورسال پیکچرز در سینماها اکران می‌شود.


منبع deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده