نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۹

ثبت پربیننده‌ترین قسمت پایانی یک سریال HBO توسط خاندان اژدها از زمان بازی تاج و تخت

قسمت پایانی فصل اول سریال House of the Dragon موفق شد رکورد بزرگ‌ترین شب پخش قسمت پایانی یک سریال HBO از زمان پایان سریال بازی تاج و تخت را ثبت کند.

به نظر می‌رسد که سریال House of the Dragon نیز با کیفیت ساخت بالا و داستان درگیرکننده و هیجان انگیز خود موفق شده تا به خوبی مخاطبان سریال بازی تاج و تخت را به سمت خود جلب کند. با اینکه آخرین قسمت این سریال شب یکشنبه و همزمان با مسابقات فوتبال و فینال لیگ قهرمانان بیسبال آمریکا بین نیویورک یانکیز و هیوستون آستروس از تلویزیون پخش شد، موفق به ثبت آمار بسیار خوبی از حیث تعداد بینندگان شده و حالا بعد از قسمت آخر Game of Thrones در سال ۲۰۱۹ بیشترین تعداد بیننده را برای قسمت آخر یک سریال HBO به خود اختصاص داده است.

براساس آمار منتشر شده، قسمت آخر فصل نهایی Game of Thrones در ماه می ۲۰۱۹ بیش از ۱۹.۳ میلیون بیننده در پلتفرم‌های مجاز داشت که این رکورد تاکنون دست نخورده باقی مانده است. خاندان اژدها برای فصل اول آمار ۹ میلیون بازدید کننده را به ثبت رسانده اما میانگین ۲۹ میلیون بیننده برای کل قسمت‌های این سریال که بیش از ۳ برابر مخاطبان قسمت اول این سریال است، نشان‌دهنده درگیر کننده بودن داستان و جذابیت اتفاقات آن برای طرفداران این سبک است. 

رنیرا تارگارین و فرزندش لوک

فصل هفتم سریال Game of Thrones با میانگین ۳۲.۸ میلیون بازدید کننده از این حیث رکورددار است. علاوه‌بر این House of the Dragon طی ۱۰ ساعت متوالی به پربحث‌ترین موضوع توییتر در آمریکا تبدیل شده که خود یک آمار بسیار خوب برای سریال جدید HBO محسوب می‌شود.

خاندان اژدها در خارج از ایالات متحده نیز حتی از فصل هشتم بازی تاج و تخت عبور کرده و به پربیننده‌ترین سریال سرویس‌های استریم HBO در تمام کشورهای اروپا، آمریکای لاتین، جنوب شرق آسیا، هنگ کنگ و تایوان تبدیل شده است. این اثر در ۳۹ کشور آمریکای لاتین و ۲۱ کشور اروپایی ازطریق HBO Max پخش می‌شود و در آسیای جنوب شرقی و هنگ کنگ و تایوان نیز ازطریق HBO GO قابل تماشا کردن است.

البته که با درنظرگرفتن تعداد بینندگان سریال از مجاری غیررسمی این آمار به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند اما آمار دقیقی از این زمینه در دسترس نیست.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را درباره پیش درآمد بازی تاج و تخت با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده