نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

جلو افتادن ۲ هفته‌ای تاریخ اکران فیلم Dune 2 با بازی تیموتی شالامی

پس از عقب افتادن اکران فیلم Blade تا سال ۲۰۲۴، برادران وارنر از جلو افتادن ۲ هفته‌ای تاریخ اکران فیلم Dune Part 2 خبر داده است.

مراحل فیلم‌برداری و تولید فیلم Dune Part 2 در جریان است و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تاریخ اکران فیلم Dune 2 دوباره با تغییر مواجه شده است. برادران وارنر اعلام کرد که دنباله فیلم Dune دیگر قرار نیست در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۶ آبان ۱۴۰۲) اکران شود و حالا اکران این فیلم ۲ هفته جلو افتاده است. بدین ترتیب فیلم Dune Part 2 اکنون برای اکران در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۲ آبان ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده است.

درواقع این اتفاق پس از این رخ می‌دهد که شب گذشته مارول استودیو اعلام کرد تاریخ اکران فیلم Blade که قرار بود در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۲ آبان ۱۴۰۲) اکران شود، تا ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) عقب افتاده است. حالا برادران وارنر از این فرصت استفاده کرده است تا فیلم Dune Part 2 را در تاریخی بهتر و مناسب‌تر اکران کند. دنباله‌ی فیلم Dune بدون شک یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

تیموتی شالامی در لباس رزمی طلایی‌رنگ فیلم Dune از استودیوهای برادران وارنر

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، زندیا، خاویر باردم، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، جاش برولین، شارلوت رمپلینگ، استیون مک‌کینلی هندرسون، فلورنس پیو، کریستوفر واکن، لئا سیدو، آستین باتلر و سهیلا یعقوب، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Dune Part 2 حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت. دنی ویلنوو که وظیفه کارگردانی فیلم Dune را بر عهده داشته، برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Dune 2 بازگشته است که مانند قسمت اول، جان اسپیتز و اریک راث به ویلنوو در نوشتن فیلمنامه این فیلم کمک کرده‌اند.

فیلم Dune که اکران همزمان در سینماها و HBO Max را تجربه کرده است، با افتتاحیه ۴۱ میلیون دلار کار خودش را آغاز کرد و در مجموع توانست بیش از ۴۰۰/۴ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کند که این فروش شامل ۱۰۸/۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۲۹۲/۳ در گیشه بین‌المللی می‌شود. فیلم Dune نامزد دریافت ۹ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال شد و درنهایت توانست ۶ جایزه اسکار دریافت کند.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده