نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۷

تصاحب امتیاز تولید فیلم جدید تارزان توسط سونی پیکچرز

شرکت سونی امتیاز تولید یک فیلم تازه از تارزان را خریداری کرد و به‌دنبال بازآفرینی کامل این کاراکتر و بازنگری در داستان اصلی است.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که شرکت سونی پیکچرز امتیاز تولید فیلم جدیدی از تارزان را تصاحب کرده است و طرفدارها می‌توانند انتظار اقتباس سینمایی جدیدی از آن را داشته باشند. بنابر گزارش رسانه هالیوود ریپورتر، سونی اخیرا حقوق حضور تارزان در یک فیلم را از بنیاد ادگار رایس باروز خریداری کرد و به‌دنبال «بازآفرینی کامل» این کاراکتر است. درحال‌حاضر هیچ فیلمساز، نویسنده یا تهیه‌کننده‌ای برای این پروژه انتخاب نشده است.

ظاهرا شرکت Sony Pictures درصدد بازنگری کامل داستان نمادین Tarzan است. داستان تارزان در سال ۱۹۱۲ منتشر شد و به موفقیت زیادی دست یافت. این داستان ماجراهای یک پسر یتیم را دنبال می‌کرد که در میان نخستینیان رشد می‌یابد و درنهایت دلباخته‌ی یک زن جوان می‌شود. این داستان خیلی زود به مدیوم‌های دیگری راه پیدا کرد که معروف‌ترین آن‌ها انیمیشن ماجراجویی کمدی-درام Tarzan شرکت دیزنی بود که در سال ۱۹۹۹ روی پرده سینما رفت.

پس از انیمیشن تارزان شرکت دیزنی اقتباس‌های زیادی از این کاراکتر تولید شد که با شکست مواجه شدند. از میان این اقتباس‌های می‌توان به فیلم The Legend of Tarzan (افسانه‌ی تارزان) شرکت برادران وارنر با نقش‌آفرینی الکساندر اسکاشگورد و مارگو رابی اشاره کرد که اقبال خوبی در گیشه نداشت. نظر به اینکه داستان اصلی تارزان مملو از مفاهیم استعمار و کلیشه‌های نژادی و جنسیتی است، سونی در نظر دارد تا برداشتی کاملا تازه از آن ارائه دهد.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده