نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۶

عبور فروش جهانی فیلم Jurassic World 3 از مرز یک میلیارد دلار

فروش جهانی فیلم Jurassic World: Dominion سرانجام از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا این فیلم به دومین فیلم یک میلیاردی در سال ۲۰۲۲ تبدیل شود.

خرداد امسال فیلم Jurassic World: Dominion روی پرده‌های سینما رفت و با اینکه نقدهای منفی و متوسط زیادی دریافت کرد، اما در گیشه عملکرد بسیار درخشانی داشت. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Jurassic World 3 سرانجام به جمع فیلم‌های یک میلیارد دلاری پیوسته است. ورایتی گزارش داد که سرانجام فروش جهانی فیلم Jurassic World Dominion از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است.

این موضوع درواقع پس از ۴ ماه رخ می‌دهد که بدین ترتیب فیلم دنیای ژوراسیک 3 یکی از کندترین فیلم‌هایی است که به چنین فروشی دست پیدا می‌کند. از جمله فیلم‌هایی که پس از سه ماه یا بیشتر به فروش یک میلیارد دلاری دست پیدا کرده‌اند می‌توان به انیمیشن Finding Dory، انیمیشن Zootopia و انیمیشن Frozen اشاره کرد. همچنین فیلم Harry Potter and the Sorcerer’s Stone پس از دو دهه و اکران دوباره توانسته به جمع فیلم‌های یک میلیارد دلاری بپیوندد.

حمله دایناسور به کریس پرت روی یخ در فیلم Jurassic World Dominion

فیلم Jurassic World Dominion کارش را با افتتاحیه ۱۴۵ میلیون دلاری آغاز کرد و فیلم Jurassic World 3 تاکنون بیش از ۳۷۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۶۲۴ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده است. در دوران کرونا تنها فیلم Spider-Man: No Way Home و فیلم Top Gun: Maverick به فروشی بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان دست پیدا کرده‌آند که فیلم تاپ گان 2 و فیلم دنیای ژوراسیک 3 تنها فیلم‌های یک میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲ هستند.

همچنین فیلم Jurassic World Dominion توانسته در کشور چین بیش از ۱۵۸ میلیون دلار فروش کند. وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Jurassic World: Dominion نیز بر عهده کالین ترورو و امیلی کارمایکل بوده است. کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، ایزابلا سرمون، سم نیل، لورا درن، جف گلدبلوم، بی‌دی وانگ، دنیلا پیندا، جاستیس اسمیت، جیک جانسون، عمر سی، دیکن لاکمن، اسکات هیز، دیواندا وایز، کمپبل اسکات و مامودو اتی، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Jurassic World 3 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده