نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۲

همکاری وینس گیلیگان با ری سیهورن برای تولید سریالی تازه برای اپل

وینس گیلیگان، خالق سریال Better Call Saul با همکاری ری سیهورن سریال جدیدی را برای شبکه‌ی اپل تی‌وی پلاس می‌سازد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که شرکت اپل اخیرا پروژه‌ی بعدی وینس گیلیگان، خالق سریال Breaking Bad (بریکینگ بد) را تصاحب و سفارش ساخت ۲ فصل از آن بدون نیاز به ارائه قسمت آزمایشی را صادر کرده است. ری سیهورن، ستاره‌ی سریال Better Call Saul (بهتره با ساول تماس بگیری) نیز برای ایفای نقش اصلی این سریال در نظر گرفته شده است، اما درحال‌حاضر جزئیاتی از طرح داستانی آن در دست نیست.

وینس گیلیگان خالق این سریال بدون نام خواهد بود و به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی و شورانر آن فعالیت می‌کند. جف فراست و دایان مرسر وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی اجرایی و جن کارول از شرکت‌های بریج پروداکشنز وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی پروژه را برعهده دارند. این سریال توسط شرکت Sony Pictures Television (بخش آثار تلویزیونی شرکت سونی) ساخته می‌شود که تولید دو سریال Breaking Bad و Better Call Saul را در کارنامه دارد. وینس گیلیگان یک قرارداد کلی با شرکت Sony امضا کرده است.

وینس گیلیگان برای تولید این سریال دوباره با زک ون آمبورگ و جیمی ارلیخت، رؤسای بخش تلویزیون اپل همکاری می‌کند که قبلا به‌عنوان رؤسای بخش تلویزیون سونی پیکچرز فعالیت داشتند. این سریال همکاری دیگری را برای خالق سریال Better Call Saul و کریس پارتل، یکی از رؤسای سابق بخش تلویزیون سونی رقم می‌زند. کریس پارتل در سال ۲۰۲۰ سونی پیکچرز را ترک کرد تا بتواند به‌عنوان برنامه‌ریز ارشد در شرکت Apple مشغول فعالیت شود.

وینس گیلیگان جلوی لوگو Better Call Saul

وینس گیلیگان در بیانیه‌ای گفت: «پس از ۱۵ سال، به این نتیجه رسیدم که دیگر وقت آن رسیده است که نوشتن درباره ضدقهرمان‌ها را کنار بگذارم و چه کسی می‌تواند قهرمانانه‌تر از ری سیهورنِ با استعداد باشد؟ زمان زیادی از قرار گرفتن ری سیهورن در نقش اصلی یک سریال می‌گذرد و برای همکاری با او در این پروژه احساس خوش‌شانس بودن می‌کنم».

وینس گیلیگان اظهار داشت: «همکاری دوباره با زک ون آمبورگ، جیمی ارلیخت و کریس پارتل اتفاق خوبی است. جیمی و زک اولین کسانی بودند که با تولید سریال Breaking Bad موافقت کردند. آن‌ها یک تیم فوق‌العاده در شرکت اپل تشکیل دادند. من و شرکای بی‌نظیرم در شرکت Sony Pictures Television از همکاری با آن‌ها بسیار هیجان‌زد‌ایم».

پیش از این گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد پروژه‌ی بعدی وینس گیلیگان وجود داشت. سریال Better Call Saul، پیش‌درآمد سریال Breaking Bad در مرکز حوادث به ماجراهای یک وکیل حقه‌باز با نام ساول گودمن می‌پرداخت که اخیرا شاهد پخش فصل ششم و نهایی آن از شبکه‌ی AMC بودیم. ری سیهورن در طول تمام فصل‌های سریال بهتره با ساول تماس بگیری نقش کیم وکسلر را بازی کرد و اخیرا برای ایفای این نقش نامزد دریافت جایزه‌ی اِمی ‌شد.

از دیگر آثار ری سیهورن می‌توان به سریال Veep (معاون رئیس‌جمهور)، سریال Franklin and Bash (فرانکلین و بش) و سریال Whitney (ویتنی) اشاره کرد. این هنرپیشه‌ی آمریکایی جدیدترین بازیگر سریال Better Call Saul است که برای نقش‌آفرینی در یک سریال تازه در نظر گرفته می‌شود. پیش از این باب اودنکرک برای ایفای نقش اصلی سریال Straight Man (آدم معمولی) شبکه‌ی AMC و جانکارلو اسپوزیتو برای نقش‌آفرینی در سریال درام Parish (قصبه) شبکه‌ی ای‌ام‌سی انتخاب شدند. هنوز تاریخ شروع تولید سریال تازه وینس گیلیگان مشخص نیست.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده