نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۷

تولید سریال Scanners دیوید کراننبرگ برای شبکه HBO

شبکه HBO مشغول تولید یک اقتباس تلویزیونی از فیلم علمی-تخیلی Scanners است که دیوید کراننبرگ را به‌عنوان تهیه‌کننده می‌شناسد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که شبکه‌ی HBO از تولید یک اقتباس تلویزیونی از فیلم علمی-تخیلی اکشن ترسناک Scanners (اسکنرها) به کارگردانی دیوید کراننبرگ خبر داده است. همان‌طور که رسانه‌ی هالیوود ریپورتر گزارش داد، دیوید کراننبرگ به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی این سریال تازه فعالیت خواهد کرد.

فیلم Scanners ماجراهای گروه کوچکی از افراد دارای توانایی‌های فوق بشری نظیر قدرت‌های جادویی، دورجابه‌جایی و دورآگاهی را دنبال می‌کرد. در این فیلم دریل روک با نقش‌آفرینی مایکل آیرون‌ساید در تلاش برای شروع جنگی علیه شرکت عرضه‌کننده‌ی سیستم‌های امنیتی و تسلیحاتی ConSec است که برای دستیابی به اهدافش از افرادی با این توانایی‌ها استفاده می‌کند. شرکت کانسک نیز اسکنر دیگری با نام کامرون ویل را برای متوقف کردن روک می‌فرستد.

ویلیام بریجز، نویسنده سریال Black Mirror (آینه‌ی سیاه) به‌عنوان شورانر و تهیه‌کننده اجرایی سریال Scanners فعالیت می‌کند و درکنار یان دمنج، تهیه‌کننده سریال Lovecraft Country (لاوکرفت کانتری) فیلم‌نامه آن را به رشته‌ی تحریر در می‌آورد. یان دمنج علاوه‌بر نویسندگی و تهیه‌کنندگی اجرایی، سکان هدایت این اقتباس را در دست دارد.

خلاصه‌ی داستان سریال Scanners جزئیات زیادی از آن را در اختیار طرفدارها قرار نمی‌دهد، اما وقوع ماجراهای این اقتباس در دنیای اسکنرها را تأیید می‌کند. در خلاصه داستان این سریال می‌خوانیم: «دو زن انزواجو باید تحت تعقیب مأمورانی بی‌رحم با قدرت‌های ورای تصور یاد بگیرند که برای رهایی از یک توطئه‌ی بزرگ با یکدیگر همکاری کنند».

اگر سریال Scanners چراغ سبز تولید دریافت کند، به دومین اقتباس تلویزیونی از فیلم‌های دیوید کراننبرگ در سال‌های اخیر تبدیل می‌شود. شرکت آمازون مشغول تولید یک اقتباس تلویزیونی از فیلم Dead Ringers (شباهت کامل) محصول ۱۹۹۸ است که ریچل وایس نقش دوقلوهایی همسان را در آن بازی می‌کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده