نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۷

انتخاب The Fabelmans اسپیلبرگ به‌عنوان بهترین فیلم جشنواره فیلم تورنتو 2022

فیلم The Fabelmans به کارگردانی استیون اسپیلبرگ موفق شد توسط مردم به‌عنوان بهترین فیلم جشنواره فیلم تورنتو سال ۲۰۲۲ انتخاب شود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، برندگان جوایز جشنواره فیلم تورنتو سال ۲۰۲۲ که توسط مردم انتخاب می‌شود، انتخاب و معرفی شده‌اند. فیلم The Fabelmans به کارگردانی استیون اسپیلبرگ به‌عنوان بهترین فیلم ۴۷امین دوره جشنواره فیلم تورنتو انتخاب شد. انتخاب فیلم جدید استیون اسپیلبرگ توسط تماشاگران به‌عنوان بهترین فیلم این جشنواره شانس موفقیت آن را در جوایز اسکار امسال افزایش خواهد داد.

اسپیلبرگ در رابطه با این جایزه گفت: «این شخصی‌ترین فیلمی است که تاکنون ساخته‌ام و استقبال گرم همه در تورنتو باعث شد تا اولین حضور من در TIFF برای من و تمامی تیم تولید Fabelman بسیار صمیمی و خاص باشد.» فیلم The Fabelmans با الهام از دوران کودکی اسپیلبرگ ساخته شده است که این کارگردان آریزونا را اغلب به‌عنوان منبع اصلی الهام او برای ساخت فیلم‌هایش معرفی کرده بود.

دنیل کریگ در نقش بنوا بلنک درکنار استخر در Glass Onion: A Knives Out Mystery

تونی کوشنر که پیش از این با اسپیلبرگ برای نوشتن فیلمنامه فیلم Munich و فیلم Lincoln همکاری کرده بود و برای هر دو فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم The Fabelmans را بر عهده داشته که خود اسپیلبرگ در نوشتن آن به کوشنر کمک کرده است. فیلم The Fabelmans قرار است در تاریخ ۲۳ نوامبر (۲ آذر) روی پرده‌های سینما برود. فیلم Belfast به کارگردانی کنت برانا نیز سال گذشته در تورنتو توانست به این جایزه دست یابد که براساس کودکی او ساخته شده بود.

فیلم Women Talking, به کارگردانی سارا پولی در رتبه دوم و فیلم Glass Onion: A Knives Out Mystery به کارگردانی رایان جانسون در رتبه سوم جشنواره فیلم تورنتو 2022 قرار گرفتند. همچنین مستند Black Ice به‌عنوان بهترین مستند جوایز امسال معرفی شد. طی این سال‌ها فیلم La La Land، فیلم Room، فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri و فیلم The Imitation Game، نیز برنده جایزه جشنواره فیلم تورنتو شده و درنهایت نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم سال نیز شده بودند.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده