نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

احتمال قطع همکاری Legendary Entertainment با برادران وارنر

گزارش‌های جدید از قطع همکاری شرکت فیلم‌سازی Legendary Entertainment با مجموعه‌ی وارنر دیسکاوری خبر می‌دهند.

براساس گزارش ددلاین، به‌نظر می‌رسد پس از به اتمام رسیدن جدیدترین قرارداد بین شرکت فیلم‌سازی لجندری پیکچرز و مجموعه‌ی وارنر دیسکاوری، مدیران این استودیو خواهان همکاری با شرکت‌‌های دیگر صنعت سینما هستند. این شرکت فیلم‌سازی که در سال ۲۰۰۰ توسط توماس تال تأسیس شد، در ساخت بسیاری از فیلم‌های شرکت وارنر مانند سه‌گانه‌ی The Dark Knight Trilogy و سری MonsterVerse نقش پر رنگی داشته است.

طبق منابعی که این اطلاعات را به‌اشتراک گذاشته‌اند، سونی پیکچرز و پارامونت از انتخاب‌های احتمالی لجندری برای توافق‌های جدید هستند. لجندری چند سال قبل و پیش از اینکه دوباره با وارنر قرارداد امضا کند، با یونیورسال کار می‌کرد.

ددلاین می‌گوید اختلافات بر سر اکران همزمان فیلم‌ Dune و دیگر پروژه‌های استودیوی لجندری روی سرویس HBO Max، از دلایل اصلی اختلافات وارنر و لجندری در سال‌های اخیر هستند. البته هر دو فیلم لجندری در سال گذشته یعنی Godzilla: King of the Monsters و Dune که همزمان با اکران در سالن‌های سینما روی سرویس HBO Max نیز قرار گرفتند، موفق شدند با ۳۸۶ و ۴۰۱ میلیون دلار فروش در گیشه‌، نتایج نسبتا موفقیت‌آمیزی را کسب کنند. Dune همچنین موفق شد نامزدی بهترین فیلم سال و ۶ جایزه دیگر را نیز از آکادمی اسکار دریافت کند. مراحل فیلم‌برداری دنباله این فیلم با عنوان Dune: Part Two که قرار است در ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ اکران شود، هم‌اکنون در کشور اردن دنبال می‌شود.

نسخه عریض پوستر فیلم Dune

اختلاف و درگیری مدیران وارنر با کارگردان‌های مشهور و استودیو‌های فیلم‌سازی بزرگ یکی از اصلی‌ترین مشکلات این شرکت فیلم‌سازی در سال‌های اخیر است. پس از جدایی کریستوفر نولان و از دست دادن امتیاز ساخت‌ فیلم‌های سینمایی لگو در سال‌های گذشته، در ماه‌های اخیر نیز شاهد کم‌رنگ شدن رابطه کاری جی. جی. آبرامز و استودیوی لجندری با مجموعه‌ی تازه تأسیس وارنر دیسکاوری هستیم. منابع می‌گویند دیوید زسلاو، مدیرعامل پرحاشیه‌ی این مجموعه اهمیت بسیار زیادی برای اکران انحصاری فیلم‌های این شرکت در سالن‌های سینما قائل است و بنابراین سرنوشت بسیاری از توافق‌ها و قراردادهای مرتبط با پروژه‌های HBO Max همچنان نامعلوم است.

البته پیش از این و در سال ۲۰۱۴ نیز لجندری اینترتینمنت قراردادی پنج ساله با یونیورسال امضا کرده بود که فیلم‌هایی مانند Crimson Peak، وارکرفت و سری جدید دنیای ژوراسیک از نتایج این همکاری هستند. سپس در سال ۲۰۱۸ لجندری تصمیم گرفت برای ساخت فیلم Detective Pikachu از دنیای پوکیمون بار دیگر همکاری خود را با برادران وارنر ادامه دهد.

هنوز مشخص نیست توافق جدید لجندری و یونیورسال در چه تاریخی صورت می‌گیرد، اما احتمالا تا زمان اکران قسمت دوم Dune، دنباله‌ی فیلم Godzilla vs. Kong برای سال ۲۰۲۴ و فیلم A Christmas Story Christmas که با همکاری وارنر در دست تولید است، خبری از پروژه‌های آینده‌ی استودیوی لجندری منتشر نشود. اقتباس سینمایی Duke Nukem و سه فیلم Gundam ،God Country و Enola Holmes 2 برای شبکه‌ی نتفلیکس از دیگر پروژه‌های حال حاضر شرکت لجندری اینترتینمنت هستند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده