نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۱

احتمال مشخص شدن رئیس جدید بخش فیلمسازی دی سی

شایعات جدید از انتخاب تهیه‌کننده فیلم‌های لگو برای نظارت روی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی دی‌ سی خبر می‌دهند.

به گزارش ورایتی و به نقل از منابع وب‌سایت ددلاین، شرکت برادران وارنر دیسکاروی قصد دارد دن لین، تهیه‌کننده مجموعه انیمیشن فیلم لگو را به‌عنوان مدیر بخش سینما و تلویزیون دی‌ سی انتخاب کند. البته ورایتی تایید می‌کند در حال حاضر هنوز پیشنهاد رسمی این موقعیت به لین داده نشده است، اما مذکرات میان او و مدیران وارنر دیسکاوری از مدتی پیش در جریان است. ورایتی می‌گوید موانعی بر سر راه این توافق وجود دارد که دو طرف سعی دارند برای رسیدن به یک توافق آن‌ها را رفع کنند.

شرکت فیلم‌سازی شخصی لین با نام Rideback از اصلی‌ترین موانع بر سر راه لین برای موقعیت جدید به‌حساب می‌آید. طبق قرارداد این شرکت در سال ۲۰۲۱ با یونیورسال پیکچرز، استودیوی Rideback وظیفه ساخت اقتباس‌های سینمایی جدید دنیای لگو پس از پایان همکاری وارنر و لگو را برعهده دارد. علاوه‌بر پروژه‌های سینمایی و انیمیشنی جدید لین با یونیورسال، شرکت Rideback براساس قرارداد جدیدش با دیزنی، وظیفه دارد فیلم Lilo and Stitch را نیز بسازد.

مدیران وارنر دیسکاوری از لین انتظار دارند پیش از قبول مسئولیت ریاست بخش سینما و تلویزیون دی‌سی، تکلیف این پروژه‌های در دست ساخت را مشخص کند یا در‌صورت امکان از مراحل تولید آن‌ها نیز کناره‌گیری کند.

جدا از پروژه‌های در دست ساخت شرکت Rideback، لین گزینه اصلی وارنر برای قبول این مسئولیت به‌حساب می‌آید. ماه گذشته و در جریان حضور در یک پادکست اینترنتی با نام Ankler، لین اعلام کرد برای مدت کوتاهی در سال ۲۰۰۸، این امکان برای او وجود داشت که به واسطه‌ی تهیه‌کنندگی فیلم Justice Leauge جرج میلر، ریاست تمامی پروژ‌ه‌های در حال ساخت DC را در دست بگیرد.

لغو ساخت این فیلم به‌دلیل مشکلات به‌وجود آمده برای میلر و وارنر باعث شد لین به یکی از تهیه‌کنندگان موفق هالیوود تبدیل شود. دو اقتباس سینمایی شرلوک هلمز با بازی رابرت داونی جونیور و دو قسمت فیلم‌ It اندی موشیاتی درکنار فیلم‌های لگو از آثار کارنامه‌ی ۵ میلیارد دلاری لین در دهه‌ی گذشته هستند. لین همچنین تهیه‌کنندگی فیلم The Flash برای اکران در ماه خرداد سال آینده را برعهده دارد.

لوگو رسمی شرکت Warner Bros Discovery (وارنر برادرز دیسکاوری)

انتخاب لین برای مدیریت پروژه‌های دی‌سی، بخشی از برنامه‌های بلند مدت دیوید زسلاو، مدیرعامل جدید وارنر دیسکاوری برای تغییرات بنیادین این مجموعه محسوب می‌شود. زسلاو پیش از این اعلام کرده بود که برنامه دارد مشابه سیستم پروژه‌های پرتعداد دنیای سینمایی مارول که زیرنظر کوین فایگی تولید می‌شوند، یک تهیه‌کننده باسابقه، کارآمد و خلاق را برای تولید پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی دی‌سی در سال‌های آینده منصوب کند.

به جز دو فیلم Shazam! Fury of the Gods و Aquaman and the Lost Kingdom که روز گذشته اکران آن عقب افتادند، سریال پنگوئن مت ریوز، فصل دوم سریال Peacemaker جیمز گان و فیلم Joker: Folie à Deux از پروژه‌های در حال ساخت دنیای دی‌سی برای سال ۲۰۲۳ به بعد هستند. پخش فیلم Batgirl شبکه‌ی HBO Max نیز به‌تازگی و به دستور زسلاو لغو شده است که حواشی زیادی را برای این مدیرعامل جنجالی در روزهای اخیر به‌وجود آورده است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده