نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۴

ساخت فیلم BioShock توسط نویسنده لوگان و کارگردان هانگر گیمز

کارگردان فیلم‌های Hunger Games، فیلم اقتباسی نتفلیکس از سری بازی بایوشاک را کارگردانی خواهد کرد.

براساس منابع وب‌سایت ددلاین، فرانسیس لارنس، فیلم‌ساز اتریشی که آثاری مانند هانگر گیمز، کنستانتین و I Am Legend را در کارنامه دارد، کارگردان اقتباس سینمایی مجموعه‌ی بایوشاک برای شبکه‌ی نفلیکس خواهد بود. مایکل گرین، نویسنده فیلم‌هایی مانند لوگان، بلید رانر ۲۰۴۹ و Jungle Cruise وظیفه‌ی نوشتن فیلم‌نامه‌ی این پروژه را برعهده خواهد داشت. ری لی، موسس استودیوی Vertigo Entertainment تهیه‌کننده اصلی این اقتباس سینمایی خواهد بود.

علاوه‌بر کنستانتین و هانگر گیمز، لارنس سابقه ساخت فیلم‌های Red Sparrow و کارگردانی اپیزودهایی از سریال See شبکه‌ی اپل تی‌وی پلاس را در کارنامه دارد. مایکل گرین نیز به‌عنوان خالق سریال American Gods و نویسنده فیلم‌های قتل در قطار سریع‌السیر شرق و مرگ روی نیل شناخته می‌شود. گرین و لارنس سابقه همکاری در اپیزود پایلوت سریال لغوشده‌ی Gotham را نیز دارند.

پس از معرفی اولیه‌ی این پروژه توسط نتفلیکس در ماه فوریه، تقاضای زیادی در میان فیلم‌سازهای هالیوودی برای کارگردانی و نویسندگی این فیلم وجود داشت. پس از آن، نتفلیکس و تیک‌تو اینتراکتیو به‌عنوان مالک برند بایوشاک در تلاش بودند که بهترین کارگردان ممکن برای این پروژه موردانتظار را پیدا کنند. منابع ددلاین توانایی لارنس برای اقتباس از رسانه‌های دیگر به مدیوم سینما را به‌عنوان دلیل اصلی محبوبیت او بین مدیران نتفلیکس می‌دانند. پس از جدایی گری راس، کارگردان اولین فیلم سری هانگر گیمز از این مجموعه در سال ۲۰۱۲، لارنس گارگردانی سه فیلم بعدی سری را برعهده داشت و توانست آن‌ها را به موفقیت‌های قابل توجهی در گیشه تبدیل کند.

لارنس در حال حاضر کارگردانی فیلم پیش‌ درآمد The Ballad of Songbirds and Snakes از سری هانگر گیمز را برای اکران در سال ۲۰۲۳ برعهده دارد. براساس اطلاعات منتشرشده، مایکل گرین تا زمان به پایان رسیدن ساخت آن فیلم، فیلم‌نامه پروژه بایوشاک را خواهد نوشت. پس از آن لارنس ساخت این اقتباس را آغاز می‌کند. فیلم فانتزی Slumberland با بازی جیسون موموآ که در ماه نوامبر اکران خواهد شد، دیگر پروژه در دست ساخت لارنس به شمار می‌آید.

اولین بازی بایوشاک که به‌تازگی سالگرد ۱۵ سالگی خود را جشن گرفت، در ماه اوت سال ۲۰۰۷ عرضه شد. این مجموعه با نسخه‌های مختلف خود توانست تبدیل به یکی از آثار محبوب نسل هفتم کنسول‌های بازی ویدیویی شود. با تلفیق ژانر ترسناک و عناصر علمی-تخیلی، مجموعه بازی بایوشاک داستان سقوط آرمان‌شهرهای فاسد و مردمان آن را روایت می‌کند.

طبق گزارش مالی شرکت 2K Games که ناشر بازی‌های این مجموعه است، با عرضه‌ی ریمسترها و کالکشن‌های مختلف از سه بازی اصلی این سری یعنی بایوشاک، بایوشاک 2 و بایوشاک اینفینیت، مجموع فروش این سری در حال حاضر به ۳۹ میلیون نسخه رسیده است.

هنوز مشخص نیست تیک‌تو در چه تاریخی از قسمت جدید این سری که از سال ۲۰۱۹ در استودیوی Cloud Chamber در دست توسعه است، رونمایی می‌کند. طبق شایعات منتشرشده، این قسمت از بازی در یک کلان‌شهر بحران‌زده جریان دارد و گیم‌پلی بازی نیز به‌صورت جهان‌باز و همراه‌با نوآوری‌های جدیدی خواهد بود. این شایعات به معرفی بازی در ماه‌های پایانی سال جاری اشاره دارند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده