// پنجشنبه, ۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۴

سریال خاندان اژدها در اروپا برای HBO و HBO Max رکوردشکنی کرد

پس از آن که آمار رکوردشکنی قسمت اول سریال House of the Dragon در ایالات متحده آمریکا منتشر شد، حالا نوبت به اعلام موفقیت قابل‌توجه آن در اروپا رسید است.

سریال خاندان اژدها، پیش‌درآمد سریال Game of Thrones با پخش اولین قسمت توانست افتتاحیه‌ای بزرگ در کشورهای اروپایی را تجربه کند. در حقیقت رکورد «بیشترین مخاطب سریال یا فیلم جدید در شبکه آنلاین متعلق به HBO در اروپا» به نام سریال House of the Dragon ثبت شد.

نماینده شبکه HBO Max می‌گوید که تعداد تماشاگرهای قسمت اول سریال خاندان اژدها از همه انتظارات فراتر رفت

این اطلاعات تازه در حالی به رسانه‌ها رسید که براساس جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون می‌دانیم در زمان پخش، ۹/۹۸۶ میلیون بیننده‌ی آمریکایی شبکه HBO و HBO Max قسمت اول سریال House of the Dragon را تماشا کردند؛ عددی که بزرگ‌تر از تعداد بینندگان قسمت اول هر سریال دیگر از HBO در آمریکا تا امروز است.

رسانه ورایتی به نقل از بیانیه‌ی رسمی شبکه HBO راجع به عملکرد این محصول تلویزیونی در اروپا نوشت: «پلتفرم [اچ‌بی‌او] از ساعات آغازین دوشنبه با تقضای بی‌سابقه مواجه شد که در عصر آن روز اوج گرفت». با اینکه آمار دقیق تعداد بینندگان نخستین قسمت سریال خاندان اژدها در کشورهای اروپایی را نداریم، نماینده‌ی شبکه آنلاین HBO Max می‌گوید: «خاندان اژدها با اختلاف بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی هر اثر در تاریخ برای HBO و HBO Max در اروپا را دارد. تعداد تماشاگرهای قسمت اول از همه انتظارات فراتر رفت».

مت اسمیت در نقش شاهزاده دیمون تارگرین در قلعه در سریال House of the Dragon

شرکت Comcast که وظیفه‌ی پخش سریال House of the Dragon در بریتانیا ازطریق شبکه‌های Sky را دارد، اعلام کرد که قسمت نخست خاندان اژدها در انگلستان با ۱.۹ میلیون بیننده توانست رکورد ثبت‌شده توسط قسمت اول سریال بازی تاج و تخت و هر سریال آمریکایی دیگر پخش‌شده از Sky تا امروز را بشکند.

داستان‌گویی سریال خاندان اژدها از ۱۷۳ سال قبل از تولد دنریس تارگرین شروع می‌شود؛ نکته‌ای که به خوبی به مخاطب‌های سریال Game of Thrones نشان می‌دهد که این اثر تازه آن‌ها را به کدام بخش از تاریخ وستروس می‌برد. مت اسمیت در نقش دیمون تارگرین و میلی الکاک در نقش رینیرا تارگرین از بازیگرهای قسمت نخست سریال House of the Dragon هستند. فصل اول خاندان اژدها در مجموع ۱۰ اپیزود دارد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده