نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۱

رکوردشکنی قسمت اول سریال خاندان اژدها در شبکه HBO

شبکه HBO اعلام کرد سریال House of the Dragon موفق شده است تا رکورد بزرگ‌ترین شروع یک سریال جدید این شبکه را بشکند.

بامداد روز گذشته قسمت اول سریال House of the Dragon از شبکه HBO پخش شد و این قسمت مورد توجه طرفداران سریال بازی تاج و تخت قرار گرفت. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آماری از میزان استقبال از پیش درآمد سریال Game of Thrones منتشر شده است. شبکه HBO اعلام کرد که نزدیک به ۱۰ میلیون بیننده که شامل میزان تماشا در شبکه HBO Max نیز می‌شود، به تماشا قسمت اول سریال خاندان اژدها پرداخته‌اند.

به‌طور دقیق‌تر ۹/۹۸۶ میلیون بیننده شبکه HBO و HBO Max قسمت اول سریال House of the Dragon را تماشا کرده‌اند که البته این آمار تنها مختص کاربران آمریکایی این دو شبکه است. پیش از این قسمت پایانی فصل هشتم سریال Game of Thrones توسط ۱۳/۷ میلیون بیننده در سال ۲۰۱۹ تماشا شد که این آمار به‌همراه آمار تماشا از VOD و سرویس استریم اچ‌بی‌او تا بیش از ۱۹ میلیون بیننده نیز افزایش پیدا کرد.

مت اسمیت در نقش دیمون تارگرین در میدان مبارزه تولد جانشین در قسمت اول سریال House of the Dragon

همچنین شبکه HBO می‌گوید که سریال خاندان اژدها باعث افزایش بیش از ۹۰ درصدی آمار بینندگان سریال بازی تاج و تخت در شبکه HBO Max شده است که اخیرا شاهد عرضه کیفیت 4K این سریال روی این سرویس استریم بودیم. بدین ترتیب سریال House of the Dragon موفق شد لقب موفق‌ترین شروع یک سریال جدید و اورجینال شبکه HBO را بشکند تا شروعی بسیار موفق داشته باشد. همین موضوع با استقبال و تحسین کیسی بلویز، مدیر برنامه‌های شبکه HBO همراه بوده است.

مت اسمیت، اما دارسی، اولیویا کوک، ریس ایفانز، پدی کانسیداین، استیو توسانت، سونویا میزونو، ایو بست، فابین فرانکل، گراهام مک‌تاویش، میلی الکاک، امیلی کری، رایان کر، جفرسون هال، دیوید هوروویچ، متیو نیدهم، بیل پترسون، ساوانا استین، فیا سابان، ایوان میچل، جان مک‌میلان و گاوین اسپوکس، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال House of the Dragon حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

جرج آر آر مارتین، خالق دنیای وستروس و رایان کندال وظیفه خلق سریال House of the Dragon را که در فصل اول آن در ۱۰ قسمت تولید شده، بر عهده دارند. کندال وظیفه نوشتن فیلمنامه تمامی قسمت‌های سریال را بر عهده داشته است و همچنین به‌عنوان شورانر نیز در این سریال حضور دارد. میگوئل ساپوچنیک، کارگردان ۶ قسمت از سریال Game of Thrones، نیز وظیفه کارگردانی قسمت پایلوت و چند قسمت دیگر را بر عهده داشته و همچنین به‌عنوان شورانر به کندال برای ساخت سریال خاندان اژدها کمک کرده است.


منبع TheVerge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده