نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۶

عبور فروش جهانی فیلم های یونیورسال در سال ۲۰۲۲ از مرز ۳ میلیارد دلار

مجموع فروش جهانی فیلم‌های یونیورسال در سال ۲۰۲۲ از مرز ۳ میلیارد دلار عبور کرد تا این استودیو به اولین شرکتی تبدیل شود که از سال ۲۰۱۹ به این موفقیت دست پیدا کرده است.

طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، یونیورسال به رکورد فروش قابل توجهی در سال ۲۰۲۲ دست پیدا کرده است. مجموع فروش فیلم‌های یونیورسال پیکچرز رسما از مرز ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رد شد تا این استودیو، به اولین شرکتی تبدیل شود که از سال ۲۰۱۹ به چنین رکورد فروشی دست پیدا می‌کند. طبق آمار منتشر شده ۱/۷۴ میلیارد دلار از این فروش به فروش بین‌المللی و ۱/۲۸۱ میلیارد دلار به فروش آمریکای شمالی تعلق دارد. این برای هشتمین بار است که یونیورسال به فروش جهانی بیش از ۳ میلیارد دلار دست پیدا می‌کند.

فیلم Jurassic World Dominion با فروش جهانی ۹۴۷/۵ میلیون دلار که شامل ۶۰۱/۴ میلیون دلار در بازار بین‌المللی و ۳۷۳/۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی می‌شود، بزرگ‌ترین فیلمی است که یونیورسال در سال ۲۰۲۲ اکران کرده است. فیلم دنیای ژوراسیک 3 دومین فیلم پر فروش سال ۲۰۲۲ نیز است. انیمیشن Minions: The Rise of Gru با فروش ۷۹۰/۴ میلیون دلار دومین اکران بزرگ یونیورسال در سال ۲۰۲۲ است که نقش زیادی در این موفقیت داشته است.

نقد انیمیشن Minions: The Rise of Gru (مینیون ها ۲)، اثر استودیو ایلومینیشن و شرکت یونیورسال پیکچرز

انیمیشن The Bad Guys با فروش جهانی ۲۴۶/۵ میلیون دلار، فیلم The Black Phone با فروش جهانی ۱۵۲/۷ میلیون دلار و فیلم Nope با فروش جهانی ۱۱۳/۹ میلیون دلار، دیگر آثار پر فروش یونیورسال در سال ۲۰۲۲ هستند. فیلم تاپ گان 2 هم‌اکنون پر فروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ است و در طول سال جاری میلادی شاهد اکران فیلم‌های پر فروش دیگری مثل فیلم دکتر استرنج 2، فیلم The Batman و فیلم Thor 4 بوده‌ایم.

فیلم Beast با بازی ادریس البا، جدیدترین فیلم یونیورسال است که این فیلم جمعه این هفته اکران خواهد شد. فیلم Bros، فیلم Tar، فیلم Armageddon Time، فیلم Ticket To Paradise با بازی جرج کلونی، فیلم The Fablemans به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و انیمیشن Puss In Boots: The Last Wish دیگر آثار یونیورسال در سال ۲۰۲۲ هستند که طی سال جاری میلادی روی پرده خواهند رفت.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده