نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۱

احتمال بازگشت حق ساخت فیلم براساس شخصیت هالک به مارول

طبق اسنادی که منتشر شده، به‌نظر می‌رسد که مارول استودیو می‌تواند از سال ۲۰۲۳ بدون نیاز به شرکت یونیورسال به ساخت فیلم مستقل براساس شخصیت هالک بپردازد.

یکی از مشکلاتی که مارول سال‌ها با آن دست‌وپنجه نرم کرده، این است که نمی‌تواند به‌راحتی از تمامی شخصیت‌ها و مجموعه‌های خود فیلم تولید کند و حقوق ساخت آن به شرکت‌های دیگر تعلق دارد. یکی از این شخصیت‌ها، هالک است که طرفداران سال‌ها خواستار ساخت اقتباسی از کمیک World War Hulk هستند. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ممکن است مارول استودیو بتواند به‌زودی حقوق کامل استفاده از شخصیت هالک را باز پس بگیرد.

یک کاربر ردیت با جست‌وجو در فایل‌های ثبت شده در سازمان SEC در سال ۲۰۰۶ متوجه اطلاعات جالبی شده است. طبق آن یونیورسال استودیو قراردادی با مارول استودیو برای پخش فیلم The Incredible Hulk و دنباله‌های آن امضا کرده است که اساسا شرایط آن مشابه قرارداد مارول با پارامونت است. طبق بخشی از آن، پارامونت قراردادی برای عرضه فیلم‌ها به مدت ۱۵ سال داشته است و این بدان معنا است که یونیورسال و مارول استودیو ظاهرا قراردادی برای تولید و پخش فیلم‌های هالک به مدت ۱۵ سال امضا کرده بودند که تا سال ۲۰۲۳ اعتبار دارد.

هالک

این موضوع بدان معنا است که مارول استودیو می‌تواند در ماه ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد یا تیر ۱۴۰۲) ساخت فیلم Hulk را تایید و آغاز کند و دیگر نیازی به همکاری با شرکت یونیورسال نیست. باتوجه‌به ویدیویی که اخیرا از سریال She-Hulk: Attorney at Law منتشر شده، احتمال ساخت فیلم World War Hulk وجود دارد و احتمال دارد که مارول استودیو بخواهد طرفدارانش را در نمایشگاه D23 که ماه آینده برگزار می‌شود، غافلگیر کند.

از زمان خریداری شدن مارول توسط دیزنی، دیگر شاهد ساخت فیلم مستقلی براساس شخصیت هالک نبودیم و این شخصیت تنها در فیلم‌های Avengers یا فیلم Thor: Ragnarok حضور داشت و ساخت فیلم Hulk درواقع نیاز به موافقت یونیورسال برای پخش آن داشت. در هر حال فعلا می‌توانیم شاهد بازگشت هالک در سریال She-Hulk: Attorney at Law باشیم، اما احتمال دارد تا پس از سال‌ها بالاخره شاهد ساخت اقتباسی سینمایی از هالک باشیم.


منبع CBM
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده