نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۳

عبور فروش فیلم تاپ گان 2 با بازی تام کروز از تایتانیک در آمریکا

فروش فیلم Top Gun: Maverick با بازی تام کروز در آمریکای شمالی سرانجام از فیلم Titanic عبور کرد تا به پرفروش‌ترین فیلم پارامونت در این منطقه تبدیل شود.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Top Gun: Maverick به رکورد جدیدی در گیشه آمریکا دست پیدا کرده است. فیلم Top Gun 2 در سه آخر هفته گذشته آمریکا موفق شد کمی بیش از ۷ میلیون دلار دیگر در گیشه فروش کند و مجموع فروش خود را به بیش از ۶۶۲/۵ میلیون دلار افزایش دهد. بدین ترتیب فروش فیلم تاپ گان 2 در آمریکا از مجموع فروش اکران اصلی و اکران‌های دوباره فیلم Titanic با فروش بیش از ۶۵۹/۳ میلیون دلار، عبور کرد و به هفتمین فیلم پر فروش تاریخ سینما آمریکا تبدیل شود.

فیلم Top Gun: Maverick همچنین لقب پر فروش‌ترین فیلم تاریخ پارامونت در آمریکا را دریافت کرده است که پیش از این به فیلم تایتانیک تعلق داشت. فیلم Top Gun: Maverick هم‌اکنون پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ در گیشه آمریکا و گیشه جهانی است و فیلم تاپ گان 2 تاکنون بیش از ۱/۳۵۲ میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش کرده است. همچنین فیلم Top Gun 2 هم‌اکنون پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تام کروز و اولین فیلم یک میلیارد دلاری این بازیگر محبوب فیلم‌های اکشن است.

تام کروز در نقش ماوریک در حال پرواز با جنگنده F/A18 سوپر هورنت در فیلم Top Gun: Maverick

فروش فیلم Top Gun: Maverick احتمال دارد در آینده نزدیک از فروش فیلم Avengers: Infinity War با فروش بیش از ۶۷۸/۸ میلیون دلار در آمریکا عبور کند تا این فیلم اکشن بتواند به ششمین فیلم پر فروش تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شود. فیلم Top Gun: Maverick هم‌اکنون سیزدهمین فیلم پر فروش تاریخ سینما جهان نیز است.

تام کروز، وال کیلمر، مایلز تلر، جنیفر کانلی، گلن پاول، اد هریس، جان هم، لوئیس پولمن، مونیکا باربارو، چارلز پارنل، جی الیس، بشیر صلاح الدین، منی جاسینتو و دنی رامیرز، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Top Gun: Maverick حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. جوزف کوشینسکی، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Tron: Legacy و فیلم Oblivion، وظیفه کارگردانی دنباله فیلم Top Gun براساس فیلمنامه‌ای از کریستوفر مک‌ کوری، پیتر کریگ، اشلی میلر، جاستین مارکس، زک استنتز و اریک وارن سینگر، را بر عهده داشته است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده