نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۲

لغو ساخت فیلم Tomb Raider 2 | رقابت استودیوهای فیلمسازی برای حق ساخت توم ریدر

طبق گزارش‌های منتشر شده، MGM حق ساخت فیلم‌های توم ریدر را از دست داده و بدین ترتیب ساخت دنباله ریبوت فیلم Tomb Raider متوقف و لغو شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سرنوشت دنباله فیلم Tomb Raider رسما مشخص شده است. استودیو MGM پس از ۹ سال داشتن حقوق ساخت فیلم براساس مجموعه بازی توم ریدر، حالا آن را از دست داده و حالا حقوق آن به گراهام کینگ و GK Films، شرکتش باز پس داده شده است. حالا رقابتی میان استودیوهای هالیوودی برای دریافت حقوق ساخت فیلم براساس مجموعه Tomb Raider آغاز شده است.

این خبر به معنای لغو ساخت فیلم Tomb Raider 2 از سری ریبوت آن است و بدین ترتیب آلیسیا ویکاندر دیگر قرار نیست نقش لارا کرافت را در فیلم‌های توم ریدر بازی کند و فیلم آینده آن احتمالا با داستان و بازیگری کاملا جدید تولید خواهد شد. استودیو MGM که هم‌اکنون توسط آمازون خریداری شده، از سال ۲۰۱۳ و پس از قراردادی با GK Films حق ساخت فیلم‌های توم ریدر را دریافت کرد. خود GK Films نیز در سال ۲۰۱۱ حق تولید فیلم‌های Tomb Raider را از اسکوئر اینکس گرفته بود.

 آلیسیا ویکاندر در نقش لارا کرافت در فیلم Tomb Raider

فیلم Tomb Raider در سال ۲۰۱۸ روی پرده رفت، اما نقدهای متوسط و ضعیفی از منتقدان و تماشاگران را دریافت کرد. بااین‌حال، فیلم توم ریدر بیش از ۲۷۴.۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و پس از آن میشا گرین، کارگردان و نویسنده سریال Lovecraft Country، وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Tomb Raider 2 را بر عهده گرفت. پیش از آن آنجلینا جولی در فیلم Lara Croft: Tomb Raider محصول سال ۲۰۰۱ و فیلم Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life محصول سال ۲۰۰۳ نقش لارا کرافت را بازی کرده بود.

این دو فیلم در مجموع ۴۳۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کردند. اولین بازی Tomb Raider در سال ۱۹۹۶ منتشر شد و حالا استودیو کریستال داینامیکس در حال ساخت قسمت جدیدی از بازی توم ریدر است. گفته می‌شود که نبرد برای دریافت حق پخش ساخت فیلم توم ریدر داغ است؛ چرا که استودیو‌ها و ناشران به‌دنبال IPهای شناخته شده هستند. یکی از منابع نزدیک وضعیت را جنون‌آمیز توصیف کرده است.

آنجلینا جولی در فیلم Lara Croft: Tomb Raider

همچنین نتفلیکس و لجندری در حال همکاری برای ساخت انیمه Tomb Raider هستند که هایلی اتول صداپیشگی لارا کرافت را بر عهده دارد. انیمه Tomb Raider قرار است ادامه داستان‌ها و ماجراجویی‌های لارا کرافت پس از حوادث سه‌گانه ریبوت بازی توم ریدر را که توسط Crystal Dynamics ساخته شده بود، دنبال کند. این انیمه قرار است توسط استودیوی انیمیشن‌سازی پاور‌هاوس، سازنده انیمه Castlevania و انیمه Blood of Zeus ساخته و از نتفلیکس پخش شود.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده