// پنجشنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۹

پخش اولین تیزر فیلم اوپنهایمر به کارگردانی کریستوفر نولان

نخستین تیزر رسمی فیلم Oppenheimer کریستوفر نولان که از چند روز قبل روی پرده‌های نقره‌ای سینماها رفت، حالا توسط یونیورسال در اینترنت هم پخش شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، یونیورسال پیکچرز بالاخره اولین تیزر فیلم اوپنهایمر به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان را به‌صورت رسمی در اینترنت هم پخش کرد. نولان که با آثاری همچون فیلم The Prestige و فیلم دانکرک شناخته می‌شود، در فیلم Oppenheimer به بخش‌هایی از زندگی جی. رابرت اوپنهایمر می‌پردازد. کیلین مورفی که بسیاری از بینندگان او را با سریال Peaky Blinders می‌شناسند، بازیگر نقش اصلی فیلم اوپنهایمر است.

جولیوس رابرت اوپنهایمر، یک فیزیکدان شناخته‌شده و عضو کلیدی پروژه‌ی منهتن بود؛ پروژه‌ای که منجر به ساخت بمب هسته‌ای شد و تاثیری قابل‌توجه روی جنگ جهانی دوم داشت. در ادامه می‌توانید نخستین تیزر فیلم Oppenheimer را به تماشا بنشینید.

دانلود ویدیو از آپارات

کاترین اوپنهایمر با نقش‌آفرینی امیلی بلانت در ابتدای تیزر می‌گوید: «جهان در حال تغییر است؛ در حال اصلاح شدن. این فرصت تو است». در انتهای تیزر صدای رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس اشتراوس، رئیس وقت کمیسیون انرژی اتمی آمریکا را می‌شنویم که جی. رابرت اوپنهایمر را این‌گونه توصیه می‌کند: «مردی که زمین را جابه‌جا کرد».

همان‌طور که در تیزر می‌بینید، کریستوفر نولان بخش‌هایی از فیلم Oppenheimer را به‌صورت سیاه‌وسفید می‌سازد. در زمان فیلم‌برداری اوپنهایمر، برای نخستین بار از دوربین‌های آیمکس برای این نوع از فیلم‌برداری سیاه‌وسفید استفاده شد.

فلورنس پیو، رامی ملک، مت دیمون، بنی سفدی، جاش هارتنت، دین دی‌هان، جک کواید، متیو موداین، آلدن ارنرایک، دیوید کرامهولتز، کنت برانا، دیوید دستمالچیان، دیلن آرنولد، اولی هاسکیوی، کیسی افلک، جیسون کلارک، جیمز دارسی، مایکل آنگارانو، گای برنت، دنی دفراری، هریسون گیلبرتسون، ماتیاس شوایگهوفر و اما دومان از بازیگرهای دیگر فیلم Oppenheimer به شمار می‌آیند. کیلین مورفی که نقش جی. رابرت اوپنهایمر را در اثر جدید کریستوفر نولان بازی می‌کند، بارها در فیلم‌هایی همچون اینسپشن و سه‌گانه شوالیه تاریکی با این کارگردان بریتانیایی همکاری کرده است.

لودویگ گورنسن (مندلورین، Tenet و Black Panther) به‌عنوان آهنگ‌ساز، هویته ون هویتما (اینتراستلار، دانکرک و تنت) به‌عنوان فیلم‌بردار، جنیفر لیم (تنت، Marriage Story و Hereditary) به‌عنوان تدوین‌گر و روث دی یانگ (Us ،Manchester by the Sea و سریال توئین پیکس) به‌عنوان طراح صحنه، بعضی از اعضای تیم ساخت فیلم Oppenheimer کریستوفر نولان هستند.

فیلم اوپنهایمر در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۲ (۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳) اکران خواهد شد. شرکت یونیورسال پیکچرز اعلام کرده است که فیلم Oppenheimer حداقل ۱۰۰ روز اکران سینمایی اختصاصی خواهد داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده