نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۴۸

پایان فاز چهارم تا معرفی فاز پنجم و ششم دنیای سینمایی مارول | از دردویل تا Avengers 5 و 6

مارول استودیو در پنل خود در کامیک کان سن دیگو از پایان فاز چهارم MCU و شروع فاز پنجم و حتی ششم دنیای سینمایی مارول خبر داده است.

طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، مارول استودیو اطلاعات جدیدی از آینده فیلم‌ها و سریال‌های آینده خود در کامیک کان سن دیگو منتشر کرده است. این پنل با ویدیویی آغاز شد که در آن صحبت‌های استن لی گذاشته شده بود و در ادامه کوین فایگی، رئیس مارول استودیو وارد پنل شد و اعلام کرد که فاز چهارم دنیای سینمایی مارول امسال و با سریال She-Hulk و فیلم Black Panther: Wakanda Forever به پایان خواهد رسید.

همچنین تریلر جدیدی از سریال She Hulk پخش شد که می‌توانید این تریلر را در یوتیوب مارول تماشا کنید. در پایان تریلر برای لحظاتی کوتاه شاهد بازگشت دردویل هستیم تا شایعات رنگ واقعیت به خود بگیرند. پس از آن کوین فایگی فاز پنجم دنیای سینمایی مارول را معرفی کرد که فاز جدید MCU با اکران فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania در تاریخ ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن ۱۴۰۱) آغاز خواهد شد که اولین تصویر هنری دنباله فیلم Ant-Man and the Wasp منتشر شده است که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید:

اولین پوستر فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

براساس این پوستر، شخصیت کسی لنگ قرار است به استینگر (Stinger) تبدیل شود و شخصیت کانگ فاتح حضور کاملی خواهد داشت. همچنین در تریلر پخش شده از فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania که در آینده به شکل آینده منتشر خواهد شد، حضور شخصیت شرور و منفی MODOK نیز در این فیلم تایید شده است. همچنین حضور بیل موری در دنباله فیلم Ant-Man and the Wasp رسما تایید شد.

سریال Secret Invasion قرار است اثر بعدی فاز پنجم MCU باشد که در بهار سال ۲۰۲۳ پخش خواهد شد که در آن شاهد بازگشت دان چیدل در نقش وار ماشین نیز خواهیم بود. در ادامه نوبت به فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 خواهد رسید که فیلم Guardians of the Galaxy 3 قرار است در تاریخ ۵ می ۲۰۲۳ (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) اکران شود. جیمز گان در پنل مارول استودیو تایید کرد که این فیلم پایانی بر دوران نگهبانان کهکشان در دنیای سینمایی مارول خواهد بود.

در طول پنل تریلری از فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 نیز پخش شد که در بخشی از آن حاضران در سالن برای اولین‌بار آدام وارلاک را مشاهده کردند. پس از آن سریال Echo و فصل دوم سریال Loki برای پخش در تابستان سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده‌اند و فیلم The Marvels در تاریخ ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳ (۶ مرداد ۱۴۰۲) روی پرده‌های سینما خواهد رفت. مارول استودیو در پنل خود رسما تایید کرد که فیلم Blade برای اکران در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۲ آبان ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده است، اما مارول اطلاعات بیشتری را به اشتراک نگذاشته است.

فاز پنجم دنیای سینمایی مارول

سریال Ironheart نیز در پاییز سال ۲۰۲۳ از دیزنی پلاس پخش خواهد شد. پس از آن سریال Agatha: Coven of Chaos در زمستان ۲۰۲۳ و اوایل سال ۲۰۲۴ از دیزنی پلاس پخش خواهد شد. مارول استودیو پس از آن فیلم Captain America: New World Order را رسما تایید کرد که فیلم کاپیتان آمریکا 4 قرار است در تاریخ ۳ می ۲۰۲۴ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اکران شود. در این فیلم سم ویلسون به‌عنوان کاپیتان آمریکا جدید MCU حضور خواهد داشت.

اما یکی از بزرگ‌ترین اخبار مارول استودیو در کامیک کان سن دیگو، اعلام بازگشت دردویل با سریال Daredevil: Born Again است که این سریال قرار است در ۱۸ قسمت تولید و در بهار سال ۲۰۲۴ از دیزنی پلاس پخش شود. در حال حاضر تنها بازگشت چارلی کاکس و وینست دن آفریو در فصل جدید سریال Daredevil تایید شده است. پس از آن فیلم Thunderbolts رسما تایید شد که این فیلم پایانی بر فاز پنجم دنیای سینمایی مارول خواهد بود. فیلم Thunderbolts برای اکران در تاریخ ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴ (۵ مرداد ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است.

اما آیا این همه اخبار آینده دنیای سینمایی مارول است؟ سخت در اشتباه هستید و کوین فایگی در اواخر پنل مارول استودیو حسابی طرفداران را با معرفی فاز ششم MCU غافلگیر کرد. فیلم Fantastic Four قرار است در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۸ آبان ۱۴۰۳) اکران شود و این فیلم شروع کننده فاز ششم دنیای سینمایی مارول خواهد بود. البته مارول استودیو کارگردان یا بازیگران فیلم چهار شگفت انگیز را معرفی نکرد تا همچنان طرفداران بیشتر برای این موضوع صبر کنند.

لحظه نقش بستن فیلم Avengers: The Kang Dynasty و فیلم Avengers: Secret Wars در کامیک کان سن دیگو

پس از آن مارول تاریخ اکران دو قسمت بعدی Avengers را تایید کرد که این دو فیلم پایان دهنده The Multiverse Saga و فاز ششم دنیای سینمایی مارول هستند. فیلم Avengers: The Kang Dynasty در تاریخ ۲ می ۲۰۲۵ (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) و فیلم Avengers: Secret Wars در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۵ (۱۶ آبان ۱۴۰۴) روی پرده‌های سینما خواهند رفت، اما در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.

البته احتمالا فیلم و سریال‌های بیشتری در فاز ششم دنیای سینمایی مارول باتوجه‌به چارت نمایش داده شده تولید و پخش خواهند شد، اما فعلا مارول استودیو تنها این سه فیلم را تایید کرده است. در هر حال طرفداران سرانجام شاهد داستان جنگ‌های مخفی در MCU خواهند بود.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده