نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۱

تاخیر اکران فیلم ترسناک Salem’s Lot تا سال ۲۰۲۳

برادران وارنر تصمیم به تأخیر تقریبا ۷ ماهه‌ی فیلم ترسناک Salem’s Lot شرکت نیو لاین سینما گرفت که سکان هدایت آن در دستان گری دابرمن قرار دارد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که شرکت Warner Bros. Pictures اکران فیلم ترسناک Salem’s Lot (سیلمز لات) را به تعویق انداخته است. این اقتباس سینمایی از رمان استیون کینگ، اکنون توسط شرکت نیو لاین سینما به‌جای ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) روی پرده‌ی سینما خواهد رفت. نظر به اینکه هنوز بازاریابی فیلم آغاز نشده بود، این تأخیر مشکل بزرگی ایجاد نخواهد کرد.

ظاهرا این تأخیر تقریبا ۷ ماهه به‌خاطر مسائل مرتبط با ویروس کرونا در مراحل پس از تولید رخ داده است. این فیلم به کارگردانی گری دابرمن به چند روز فیلم‌برداری اضافی نیاز داشت که بخش زیادی از آن در ۶ هفته قبل انجام شد. شرکت برادران وارنر مایل به اکران آثار ترسناک خود در آخرهفته‌ی پس از روز کارگر است که موفقیت‌های زیادی را با اکران فیلم‌های IT (آن) و The Nun (راهبه) در آن زمان کسب کرد. این شرکت موقتا بازسازی فیلم‌های Train to Busan (قطار بوسان) و House Party (مهمانی خانگی) را نیز از تقویم اکران آثارش خارج کرده است.

رمان ترسناک Salem’s Lot نوشته‌ی استیون کینگ ماجراهای یک نویسنده با نام بن میرز را دنبال می‌کند که برای نوشتن کتابی درباره‌ی خانه‌ای که از کودکی ذهنش را درگیر کرده است، به مکانی به‌خصوص بازمی‌گردد. بااین‌حال بن خیلی زود متوجه می‌شود که زادگاهش مورد هجوم خون‌آشام‌ها قرار گرفته است. درحالی‌که خون‌آشام‌ها قربانیان بیشتری می‌گیرند، میرز گروه کوچکی از مومنان را متقاعد می‌کند که با این موجودات نامیرا مبارزه کنند.

کتاب Salem’s Lot به این خاطر مورد توجه قرار گرفت که به‌عنوان دومین رمان استیون کینگ پس از رمان Carrie (کری) شناخته می‌شود و دو سال قبل از انتشار رمان The Shining (درخشش) در دسترس قرار گرفت. جیمز وان درکنار روی لی و مارک ولپر تهیه‌کنندگان اقتباس سینمایی Salem’s Lot خواهند بود. گری دابرمن که سابقه‌ی همکاری با وان در فیلم‌های Annabelle (آنابل) و The Nun را دارد، با فیلم Annabelle Comes Home (آنابل به خانه می‌آید) اولین کارگردانی خود را تجربه کرد و حالا به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی این پروژه فعالیت خواهد کرد.

این اولین باری نیست که رمان Salem’s Lot مورد اقتباس قرار می‌گیرد و در گذشته شاهد تولید سریالی کوتاه از این کتاب ترسناک در سال ۱۹۷۹ بودیم که توبی هوپر سکان هدایت آن را در دست داشت. این سریال که دیوید سول، جیمز میسون، بانی بدیلیا، لو آیرس، اد فلاندر، فرد ویلارد، کنت مک‌میلان، جفری لوئیس، ماری ویندسور، جرج دزوندزا، الیشا کوک جونیور و بونی بارتلت در آن نقش‌آفرینی کردند، یکی از بهترین اقتباس‌های آثار استیون کینگ به‌شمار می‌آید.


منبع DarkHorizons
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده