نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۱

عبور فروش فیلم تاپ گان 2 با بازی تام کروز از مرز ۶۰۰ میلیون دلار در آمریکا

فیلم Top Gun: Maverick با بازی تام کروز در ادامه فروش فوق‌العاده‌اش به رکورد فروش ۶۰۰ میلیون دلار در آمریکا دست پیدا کرد.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، ظاهرا فروش فیلم Top Gun: Maverick قرار نیست به این زودی متوقف شد. فروش فیلم تاپ گان 2 در عصر روز یکشنبه از مرز ۶۰۰ میلیون دلار در بازار آمریکای شمالی عبور کرد و بدین ترتیب مجموع فروش فیلم Top Gun 2 به بیش از ۶۰۱/۹ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی رسید. اوایل این ماه بود که فروش جهانی فیلم Top Gun: Maverick از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد و با احتساب فروش ۵۹۵/۶ میلیون دلاری این فیلم در بازار بین‌المللی، فروش جهانی این فیلم اکشن تاکنون به ۱/۲ میلیارد دلار رسیده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که فروش فیلم Top Gun: Maverick در آمریکای شمالی از فروش اصلی تایتانیک و بدون احتساب اکران‌های دوباره آن، عبور کرده است. فیلم Titanic در اکران اصلی خود بیش از ۶۰۰/۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرده بود. فیلم تایتانیک در مجموع تمام اکران‌ها ۶۵۹ میلیون دلار در آمریکا فروش کرده است فیلم تاپ گان 2 هم‌اکنون دوازدهمین فیلم پر فروش تاریخ سینما آمریکا است که در رتبه یازدهم و دهم آن شاهد حضور انیمیشن Incredibles 2 با فروش ۶۰۸ میلیون دلار و فیلم Star Wars: The Last Jedi با فروش ۶۲۰ میلیون دلار هستیم.

تام کروز بر فراز آسمان در فیلم Top Gun

برایان رابینز، مدیرعامل و رئیس پارامونت پیکچرز با انتشار یک بیانیه در مورد موفقیت فیلم Top Gun 2 گفت: «پارامونت پیکچرز در طول ۱۱۰ سال فعالیت خود برخی از نمادین‌ترین فیلم‌های تاریخ هالیوود را تولید و اکران کرده است که از جمله آن می‌توان به فیلم کلاسیک تایتانیک اشاره کرد که امسال بیست و پنجمین سالگرد خودش را جشن می‌گیرد. Top Gun: Maverick یک فیلم فوق‌العاده است و ما این دستاورد را درکنار تام کروز، فیلسازان، بازیگران، تیم‌های بازاریابی و غیره که بدون آن‌ها غیر ممکن بود، جشن می‌گیریم و به آن افتخار می‌کنیم.»

تام کروز، وال کیلمر، مایلز تلر، جنیفر کانلی، گلن پاول، اد هریس، جان هم، لوئیس پولمن، مونیکا باربارو، چارلز پارنل، جی الیس، بشیر صلاح الدین، منی جاسینتو و دنی رامیرز، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Top Gun: Maverick حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. جوزف کوشینسکی، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Tron: Legacy و فیلم Oblivion، وظیفه کارگردانی دنباله فیلم Top Gun براساس فیلمنامه‌ای از کریستوفر مک‌ کوری، پیتر کریگ، اشلی میلر، جاستین مارکس، زک استنتز و اریک وارن سینگر، را بر عهده داشته است.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده