نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۴

نمایش غارتگر شکاری در تصویر تازه فیلم Prey

مجله‌ی امپایر تصویر جدیدی از موجود بیگانه فیلم Prey منتشر کرد که در این پیش‌درآمد با نام Feral Predator یا غارتگر شکاری شناخته می‌شود.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که مجله‌ی امپایر تصویر جدیدی از فیلم Prey (شکار)، پیش‌درآمد فیلم Predator (غارتگر) منتشر کرده است. این تصویر به نمایش شکارچی معروف مجموعه می‌پردازد که در این پیش‌درآمد Feral Predator (غارتگر شکاری) نام دارد. با اینکه این موجود بیگانه شباهت زیادی به گونه‌های قبلی دارد که در فیلم‌های پیشین با نام یادوجا شناخته می‌شد، اما به‌وضوح از پیشرفت‌های فنی کمتری برخوردار است.

دن تراختنبرگ به‌عنوان کارگردان فیلم Prey در مصاحبه اخیر خود گفت: «من می‌خواستم غارتگر ترسناک‌تر از آن چیزی باشد که قبلا دیده بودیم. این موجود باهوش است و فناوری پیشرفته‌ای دارد که تقابل با آن را دشوار می‌کند. اما نظر به اینکه داستان فیلم Prey در ۳۰۰ سال گذشته اتفاق می‌افتد، این موارد باید کمی قدیمی‌تر از فیلم‌های قبلی به‌نظر برسند. بااین‌وجود بسیار پیشرفته‌تر از آن چیزی خواهد بود که فکر می‌کنیم زمینی‌ها بتوانند از پس آن بربیایند».

غارتگر شکاری در فیلم Prey

وقایع فیلم Prey در ۳۰۰ سال پیش در قبیله‌ی کمانچی اتفاق می‌افتد و داستان زن جوانی با نام نارو را روایت می‌کند که جنگجویی خشن و بسیار ماهر است. او تحت نظر مشهورترین شکارچیان بزرگ شد که در دشت‌های بزرگ پرسه می‌زنند. بنابراین وقتی اردوگاهش را در معرض خطر می‌بیند، برای محافظت از مردم خود به پا می‌خیزد. شکاری که نارو در تعقیبش است و درنهایت با آن روبه‌رو می‌شود، یک شکارچی بیگانه بسیار تکامل‌یافته با جنگ‌افزارهایی پیشرفته است. همین امر منجربه یک رویارویی جانفرسا و وحشتناک بین این دو مبارز می‌شود.

برنامه‌ی سازندگان این بود که فیلم Prey با یک قهرمان زن مقتدر به تقلید از مؤلفه‌هایی بپردازد که باعث موفقیت نخستین فیلم مجموعه‌ی Predator شد. پیش از این جان دیویس، تهیه‌کننده‌ی اثر در گفت‌وگو با کولایدر اظهار داشت: «این فیلم به‌سراغ همان مواردی می‌رود که موفقیت فیلم Predator را به‌دنبال داشت. این فیلم بیش از هر فیلم دیگری در مجموعه‌ی غارتگر به فیلم The Revenant شباهت دارد. شما با دیدن آن کاملا متوجه منظورم خواهید شد. به نظرم این فیلم یک مکمل شایسته برای اولین فیلم مجموعه است و به خوبی همان اثر خواهد بود».

سکان هدایت این قسمت از مجموعه فیلم ‌Predator شرکت فاکس قرن بیستم در دستان دن تراختنبرگ قرار دارد که سابقه‌ی کارگردانی فیلم Ten Cloverfield Lane (شماره‌ی ۱۰ خیابان کلاورفیلد) را دارد. پاتریک آیسون، نویسنده‌ی سریال Jack Ryan (جک رایان) و سریال Treadstone (ترداستون) وظیفه‌ی نگارش فیلم‌نامه‌ی فیلم Prey را برعهده دارد و جان دیویس، تهیه‌کننده‌ی فیلم Jungle Cruise (گشت‌وگذار در جنگل) و جان مایرز، تهیه‌کننده‌ی فیلم Monsters of God (هیولاهای خدا) نیز به‌عنوان تهیه‌کنندگان آن فعالیت می‌کنند.

لوگو فیلم Prey

لارنس گوردن، تهیه‌کننده‌ی فیلم Watchmen (نگهبانان)، مارتی ایوینگ، تهیه‌کننده فیلم It: Chapter Two (آن: بخش دوم)، جیمز ای. توماس، جان سی. توماس و مارک توبروف، تهیه‌کننده‌ی فیلم Fantasy Island (جزیره‌ی فانتزی) از تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم Prey به‌حساب می‌آیند. این فیلم پیش‌درآمد برای نمایش در تاریخ ۵ اوت (۱۴ مرداد) در شبکه‌ی هولو در نظر گرفته شده است. بنابراین طرفدارها می‌توانند منتظر پخش تریلر جدیدی از آن در آینده‌ی نزدیک باشند.

نخستین و البته بهترین فیلم Predator در سال ۱۹۸۷ روی پرده‌ی سینما رفت و توانست ۹۸.۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم آرنولد شوارتزنگر را در نقش رهبر گروهی از مزدورها قرار داد که برای نابودی تعدادی از قاتلان پا به جنگل می‌گذارند، اما خود را دربرابر یک موجود فضایی بی‌رحم با قابلیت استتار می‌بینند. موفقیت‌های این فیلم باعث شد تا دنباله‌ی آن تحت عنوان Predator 2 (غارتگر ۲) به کارگردانی استیون هاپکینز ساخته شود. پس از آن شاهد تولید دو فیلم دیگر از غارتگر بودیم که تنها قسمت سوم آن تقریبا در حد و اندازه‌ی نخستین فیلم مجموعه ظاهر شد.


منبع Sffgazette
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده