نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۸

تونی سیریکو، بازیگر سریال The Sopranos درگذشت

تونی سیریکو، بازیگر نقش پائولی والناتس در سریال سوپرانوز در سن ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

تونی سیریکو که بیشتر برای ایفای نقش پائولی والناتس در سریال The Sopranos (سوپرانوز) شبکه HBO شناخته می‌شود، در سن ۷۹ سالگی از دنیا رفت. مایکل امپریولی، دیگر بازیگر سریال سوپرانوز با انتشار یک پست در اینستاگرام این خبر را تأیید کرد و گفت: «بسیاری از بهترین و لذت‌بخش‌ترین کارهایم را با دوست عزیزم تونی انجام دادم».

مایکل امپریولی در این پست نوشت: «مایه‌ی تأسف است که خبر درگذشت تونی سیریکو، دوست، همکار و شریک عزیزم در جرم و جنایت را به‌اطلاع می‌رسانم. او شبیه هیچ‌کس دیگری نبود. مردی به سرسختی، وفاداری و مهربانی او در زندگی ندیده‌ام. من خیلی اوقات کنارش بودم؛ از روزهای خوب گرفته تا بد، ولی اکثرا روزهای خوبی بود و بسیار شاد بودیم».

مایکل امپریولی در ادامه اظهار داشت: «ما توانستیم به‌واسطه‌ی نقش کریستوفر و پائولی در زندگی به تعادل برسیم و با افتخار می‌گویم که بسیاری از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین کارهایم را با دوست عزیزم تونی انجام دادم. تا ابد دلتنگش خواهم بود. حقیقتا کسی جای او را نمی‌گیرد. تونی محبوب بود و یاد و خاطرش هرگز فراموش نخواهد شد».

مایکل امپریولی نقش کریستوفر مولتیسانتی، دست‌نشانده‌ی تونی سوپرانو را بازی می‌کرد و تونی سیریکو در نقش یکی از تبهکاران گروه ظاهر شد. در فیلم The Many Saints of Newark (قدیسان فراوان نیوآرک)، پیش‌درآمد سریال The Sopranos نقش پائولی والناتس را بیلی مگنوسن، بازیگر فیلم No Time to Die (زمانی برای مردن نیست) بازی کرد.

با اینکه تونی سیریکو بیشتر برای نقش‌آفرینی در سریال سوپرانوز شهرت دارد، اما این تنها نقش او به‌عنوان گانگستر نیست. شخصیت جدی و لهجه‌ی بروکلینی این هنرپیشه او را به گزینه‌ی مناسبی برای ایفای نقش در فیلم‌هایی نظیر Goodfellas (رفقای خوب)، Cop Land (سرزمین پلیس) و Gotti (گوتی) تبدیل کرد.

تونی سیریکو پس از پایان سریال The Sopranos از کار بازیگری دست نکشید و به ایفای نقش در فیلم‌ها و سریال‌ها ادامه داد. آخرین نقش‌آفرینی این هنرپیشه‌ی فقید به انیمیشن سریالی بزرگسالانه American Dad (بابای آمریکایی) مربوط می‌شود که در نقش یک اوباش قرار گرفت.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده