نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۹

رکوردشکنی فصل چهارم سریال Stranger Things در هفته‌ی اول

فصل چهارم سریال پرطرفدار Stranger Things از شبکه نتفلیکس، رکورد جدیدی را از حیث پربیننده‌ترین برنامه‌ی تلویزیونی در میان سرویس‌های استریمینگ به ثبت رسانده است.

براساس جدیدترین آمار وبسایت Nielsen، فصل چهارم سریال Stranger Things از تاریخ ۳۰ می تا ۵ ژوئن در مجموع ۷.۲ میلیارد دقیقه تماشا شده که اولیه هفته‌ی انتشار بخش اول این فصل به شمار می‌رود. این آمار، به‌سادگی رکورد پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی در هفته‌ی اول را از آن خود و Tiger King و Ozark را با رکورد قبلی ۵ میلیارد دقیقه پشت سر می‌گذارد.

البته آمار داخلی نتفلیکس از تعداد بینندگان بخش اول فصل ۴ سریال اتفاقات ناآشنا که شامل ۷ اپیزود اول این فصل می‌شود، بیانگر آن است که فقط در طول آخر هفته‌ی ۲۷ام تا ۲۹ام ماه می، بینندگان بیش از ۲۸۶.۸ میلیون ساعت به تماشای این سریال پرداختند که معادل ۱۷.۲ میلیارد دقیقه است. اما باتوجه به اینکه Nielsen برای این منظور کل فصل‌های سریال و همچنین فقط کاربرانی که ازطریق تلویزیون به تماشای سریال پرداختند را در نظر می‌گیرد، این آمار با هم اختلاف دارد.

صدرنشینی Stranger Things در فهرست Nielsen

صدرنشینی Stranger Things در فهرست Nielsen

صدرنشینی Stranger Things در فهرست Nielsen

صدرنشینی Stranger Things در فهرست Nielsen

لازم به ذکر است که پنجره‌ی یک هفته‌ای ۲۳ تا ۲۹ ماه می که برای محاسبه‌ی این آمار ملاک قرار گرفته است، با پخش سریال Obi-Wan Kenobi از دیزنی پلاس نیز همزمان بود که با ۱ میلیارد دقیقه در رده‌ی سوم این فهرست قرار دارد. قبلاً گزارش داده شده بود که این بزرگ‌ترین آخرهفته‌ی افتتاحیه‌ی آثار دیزنی پلاس تاکنون بوده است. جدیدترین سریال تلویزیونی مجموعه‌ی استاروارز بین دو برنامه‌ی پرطرفدار نتفلیکس یعنی The Lincoln Lawyer و Ozark قرار گرفته که با ۱.۲ میلیارد دقیقه و ۸۰۴ میلیون دقیقه به ترتیب دوم و چهارم هستند.

دو اپیزود باقی مانده‌ی فصل چهارم سریال Stranger Things که همان بخش دوم این فصل را تشکیل می‌دهند، از تاریخ ۱ ژوئیه (۱۰ تیر) در دسترس قرار گرفته است.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده