نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۷

عبور فروش جهانی فیلم تاپ گان 2 از مرز یک میلیارد دلار

فروش جهانی فیلم Top Gun Maverick سرانجام از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا این فیلم به یک رکوردشکنی بی‌سابقه دست پیدا کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فروش جهانی فیلم Top Gun Maverick از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. فروش جهانی فیلم Top Gun 2 تا پایان روز یکشنبه از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا این به پنجاهمین فیلمی تبدیل شود که بدون درنظرگرفتن تورم، به باشگاه فیلم‌های یک میلیارد دلاری دست پیدا می‌کند. همچنین فیلم تاپ گان 2 اولین فیلم تام کروز است که به فروش یک میلیارد دلار دست یافته است.

علاوه‌براین، فیلم Top Gun Maverick به‌صورت رسمی به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان تبدیل شده که اولین فیلم یک میلیارد دلاری سال ۲۰۲۲ و دومین فیلم یک میلیارد دلاری دوران کرونا است. همچنین فیلم Top Gun 2 اولین فیلم غیر ابرقهرمانی با فروش یک میلیارد دلار در دوران کرونا است. فیلم Top Gun: Maverick تاکنون ۵۲۱/۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۴۸۴/۷ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده است تا در مجموع فروش آن به کمی بیش از یک میلیارد دلار برسد.

فروش فیلم تاپ گان 2 به‌لطف نمایش در سالن‌های اختصاصی IMAX بیشتر با افت بسیار کمی مواجه شده و با فروش ۳۰/۵ میلیون دلار در پنجمین هفته اکرانش به صدر جدول گیشه آمریکا بازگشته است. فیلم Top Gun 2 همچنین ۴۴/۵ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان در طول این آخر هفته فروش کرده است. فیلم Spider-Man: No Way Home با فروش ۱/۸۹ میلیارد دلار، تنها فیلم یک میلیارد دلاری دوران کرونا بوده است.

پارامونت می‌گوید که ۱۶ درصد تماشاگران فیلم Top Gun: Maverick، این فیلم را حدقل بیش از یکبار تماشا کرده‌اند و ۴ درصد نیز ۴ بار یا بیشتر به تماشا فیلم پرداخته‌اند. فیلم Top Gun 2 همچنین بزرگ‌ترین فیلم لایو اکشن پارامونت در ۱۵ بازار مختلف از جمله بریتانیا، استرالیا، فرانسه و برزیل است. فیلم Top Gun با بازی تام کروز که در سال ۱۹۸۶ اکران شد، توانسته بود ۳۵۷/۳ میلیون دلار در گیشه فروش کند.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده