نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۸

تاپ گان 2 به پر فروش‌ترین فیلم تام کروز در سراسر جهان تبدیل شد

فروش جهانی فیلم Top Gun: Maverick از مرز ۸۰۰ میلیون دلار عبور کرد تا این فیلم به پر فروش‌ترین فیلم تاریخ تام کروز در سراسر جهان تبدیل شود.

مدتی می‌شود که اکران جهانی فیلم Top Gun: Maverick با ثبت بزرگ‌ترین افتتاحیه هفته روز یادبود و فیلم‌های تام کروز در گیشه آغاز شد و این فیلم اکشن اکنون پر فروش‌ترین فیلم تام کروز در گیشه آمریکایی شمالی شده است. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Top Gun 2 لقب پر فروش‌ترین فیلم تاریخ تام کروز در گیشه جهانی را نیز به‌دست آورده است. ورایتی گزارش داد که فروش جهانی فیلم Top Gun: Maverick از مرز ۸۰۰ میلیون دلار عبور کرده است تا فروش بسیار موفق این فیلم همچنان با سرعت ادامه داشته باشد.

بدین ترتیب مجموع فروش جهانی فیلم Top Gun: Maverick به بیش از ۸۱۷/۳ میلیون دلار افزایش پیدا کرد تا مجموع فروش جهانی فیلم تاپ گان 2 از فیلم Mission: Impossible - Fallout با فروش ۷۹۱ میلیون دلار عبور کند و در رتبه اول پر فروش‌ترین فیلم تام کروز در سراسر جهان قرار بگیرد. حالا فیلم Top Gun: Maverick شانس بالایی برای رسیدن به فروش یک میلیارد دلاری دارد که این برای اولین‌بار خواهد بود که یک فیلم تام کروز به چنین فروشی دست پیدا می‌کند.

فیلم Top Gun: Maverick تاکنون بیش از ۴۳۳/۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۳۸۴/۲ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده است و فیلم Top Gun 2 هم‌اکنون پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ در آمریکای شمالی نیز است که انتظار می‌رود به‌زودی به پر فروش‌ترین فیلم گیشه جهانی در سال جاری میلادی نیز تبدیل شود. فیلم Top Gun 2 هم‌اکنون پر فروش‌ترین فیلم پارامونت در دوران کرونا است که البته از بسیاری از فیلم‌های این استودیو پیش از کرونا نیز فروش بهتری را تجربه کرده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده