نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۵

تبدیل تاپ گان 2 به پر فروش‌ترین فیلم تام کروز در آمریکا

فیلم Top Gun: Maverick در هفته دوم اکرانش با افت فروش بسیار کمی مواجه شد و حالا به پر فروش‌ترین فیلم تام کروز در آمریکا تبدیل شده است.

فیلم Top Gun: Maverick با ثبت بزرگ‌ترین افتتاحیه هفته روز یادبود و فیلم‌های تام کروز کار خودش را در گیشه آغاز کرد و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم تاپ گان 2 در هفته دوم اکرانش به فروش فوق‌العاده خود ادامه داده است. طبق گزارشی که ورایتی منتشر کرده، فیلم Top Gun 2 در دومین آخر هفته اکرانش تنها با ۳۲ درصد کاهش فروش نسبت به هفته اول مواجه شد و توانست ۸۶ میلیون دلار در ۴۷۵۱ سالن سینما در سه روز آخر هفته فروش کند.

بدین ترتیب فروش فیلم Top Gun: Maverick در آمریکا به بیش از ۲۹۱/۶ میلیون دلار افزایش پیدا کرد تا این فیلم اکشن تبدیل به پر فروش‌ترین فیلم تام کروز در گیشه آمریکا شود. پیش از این فیلم War of the Worlds به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با فروش بیش از ۲۳۴/۲ میلیون دلار در سال ۲۰۰۵ پرفروش‌ترین فیلم تام کروز در آمریکا بوده است. طبق گفته Comscore، این کمترین کاهش فروش برای یک فیلم با افتتاحیه ۱۰۰ یا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در دومین آخر هفته اکرانش است.

تام کروز درکنار جنگنده F/A-18E سوپر هورنت در پوستر فیلم Top Gun: Maverick

در یک مقایسه، فیلم The Batman حدود ۵۰ درصد و فیلم Spider-Man: No Way Home و فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness حدود ۶۷ درصد کاهش فروش در دومین هفته اکران خود داشته‌اند. همچنین مجموع فروش بین‌المللی فیلم Top Gun: Maverick به ۲۵۷ میلیون دلار افزایش پیدا کرد تا فروش جهانی فیلم تاپ گان 2 تا دومین آخر هفته اکرانش به بیش از ۵۴۸/۶ میلیون دلار افزایش پیدا کند.

فیلم Top Gun 2 هم‌اکنون پر فروش‌ترین فیلم پارامونت در دوران کرونا است که البته از بسیاری از فیلم‌های این استودیو پیش از کرونا نیز فروش بهتری را تجربه کرده است. اگرچه فیلم Top Gun: Maverick هم‌اکنون به پرفروش‌ترین فیلم تام کروز در آمریکا تبدیل شده است، اما در گیشه جهانی همچنان فیلم Mission: Impossible - Fallout با فروش بیش از ۷۹۱/۶ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم این ستاره محبوب اکشن است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده