نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۴

کارگردان The Northman هرگز حاضر به ساخت فیلم برای مارول نیست

رابرت اگرز، کارگردان فیلم اساطیری مرد شمالی، ضمن ابراز ناامیدی از نادیده گرفتن شماری از ایده‌های او در نسخه نهایی این فیلم، تاکید کرد که هیچ‌وقت حاضر نیست برای مارول فیلم بسازد.

وقتی که فیلم جاه‌طلبانه و مورد انتظار The Northman اوایل سال جاری میلادی اکران شد، رابرت اگرز به‌عنوان کارگردان این فیلم باوجود نقدهای بسیاری خوب منتشرشده راجع به آن، ناامید و ناراضی به نظر می‌رسید. وی در دفعات مختلف، نگرانی خود از نسخه نهایی این فیلم و کنار گذاشتن شماری از ایده‌هایش برای پروژه‌های آینده را ابراز کرد. از آنجایی که فیلم پرهزینه‌ی The Northman عملکرد ضعیفی در باکس آفیس داشت، به نظر می‌رسید که اگرز بر سر دو راهی قرار گرفته باشد.

اگرز در مصاحبه اخیر خود با نشریه Daily Beast درباره عملکرد نه چندان مطلوب این فیلم در گیشه صحبت کرد و در پاسخ به سؤال خبرنگار در این‌باره می‌گوید: «فکر می‌کنم این فیلم انتظاراتی را که از بازار بد این روزها می‌رفت، برآورده کرده باشد. اما در پاسخ به این سؤال که «آیا از اینکه این فیلم بعد از گذشت تنها سه چهار هفته به پخش خانگی رسید، ناامید شدم؟» باید بگویم که بله. البته این شرایط در دوران پسا کرونا تاحدودی طبیعی است و از طرفی فیلم ما عملکرد خوبی در پخش خانگی از خود نشان می‌دهد. بنابراین خیلی مشکلی نیست».

رابرت اگرز در پشت صحنه فیلم The Northman

در ادامه از اگرز سؤال شد که چطور می‌خواهد در آینده از تکرار مسائل پیش‌آمده باری فیلم The Northman جلوگیری کند؟ وی در پاسخ می‌گوید: «من باید در خصوص استراتژی ارائه ایده‌های خودم به استودیو تجدید نظر کنم. اینکه چطور باید خودم باشم و در چنین فضایی دوام بیاورم. چون واقعا با وجود اینکه آن‌ها اصلا به‌دنبال همکاری با شخصی مثل من نیستند، به هیچ عنوان نمی‌خواهم برای مارول فیلمی را کارگردانی کنم. همچنین قصد ندارم حق ساخت فیلم Spawn یا چیزهای دیگر را به‌دست بیاورم».

در حقیقت او به این نکته اشاره می‌کند که هیچ علاقه‌ای به فعالیت در اکثر پروژه‌های جذاب و پرخرج استودیوها ندارد. کارگردان فیلم The Witch (جادوگر) و فیلم The Lighthouse (فانوس دریایی) در ادامه اظهار داشت: «من به کاری که می‌خواهم انجام بدهم، ادامه خواهم داد. اما می‌دانم که همه‌ی ما به نحوی نگران هستیم و این نگرانی کاملا قابل توجیه است».

این اظهارات تأمل‌برانگیز رابرت اگرز، چند ماه پس از مصاحبه‌های متعددی مطرح می‌شوند که در آن‌ها او از درگیری با استودیو بر سر نسخه نهایی این فیلم ابراز ناامیدی کرده بود.

در پایان نظرات خود راجع به اخبار سینما و تلویزیون را با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع theplaylist
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده