نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۶

کارگردان بازی Halo: سریال هیلو اثری نیست که من ساختم

مارکوس لتو، یکی از خالقان جهان Halo در توییتر نوشت که برخی از تصمیمات در سریال هیلو باعث سردرگمی او شدند و این اثر، آن Halo ساخته‌شده توسط وی نیست.

باوجود اینکه مجموعه‌ی تلویزیونی هیلو از شبکه پارامونت با قرار گرفتن در یک خط زمانی دیگر تلاش کرد تا اتفاقات متفاوتی را نسبت به بازی‌های ویدیویی Halo رقم بزند، ایجاد تغییرات زیاد در داستان این سریال و دستکاری بیش از حد در شخصیت‌پردازی، میان طرفداران بسیار بحث‌برانگیز شده است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که بسیاری از طرفداران با آن مخالفت کردند، نحوه‌ی برخورد سازندگان با مستر چیف، شخصیت اصلی داستان است. اینکه او دائما کلاه‌خود را از سر برمی‌دارد و حتی در یک صحنه‌ی عاطفی غیرمنتظره حضور پیدا می‌کند، مواردی هستند که به عقیده‌ی خیلی‌ها برای کاراکتر مستر چیف بسیار غیرمعمول و غیرقابل پذیرش است.

بنابراین تعجب‌آور نیست که می‌بینیم بسیاری از طرفداران بازی‌های هیلو اصلا این سریال را دوست ندارند. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، مارکوس لتو به‌عنوان یکی از سازندگان جهان سری بازی Halo که به‌عنوان کارگردان بازی Halo: Reach استودیو بانجی هم شناخته می‌شود، به حواشی اخیر واکنش نشان داد. لتو گفت که حتی او هم با برخی از اتفاقات سریال هیلو سردرگم شده است. یکی از طرفداران هیلو با انتشار توییتی پرسید: «اصلا این سریال برای چه مخاطبی ساخته شده است؟». مارکوس لتو در پاسخ به این توییت می‌نویسد: «بله، دیگر من هم مطمئن نیستم که اتفاقات این سریال از چه منبعی الهام می‌گرد. این سریال چیزی نیست که ساختم».

اظهارنظر سازنده سریال Halo

شاید ابتدا این‌طور به نظر برسد که مارکوس لتو صرفا می‌گوید که طرفدار این سریال نیست، اما او در ادامه شفاف‌سازی کرد: «من هیچوقت نگفتم که این سریال را دوست ندارم، فقط گفتم که این سریال نسبت به چیزی که من در ساخت آن کمک کردم، خیلی متفاوت است. به طوری که انگار در دنیای دیگری اتفاق می‌افتد». او حتی در ادامه از برخی جوانب سریال تعریف و تمجید کرد. وی می‌گوید که جلوه‌های تصویری شلیک پلاسما در صحنه‌های مبارزات سریال خیلی واقع گرایانه و جذاب ساخته شده است.

لتو بلافاصله بعد از اینکه طرفداران در توییتر اعلام کردند که حتی سازنده‌ی بازی هیلو از سریال متنفر است، نظرات خود را با انتشار توییتی خلاصه کرد و نوشت: «من هیچوقت نگفتم که از آن متنفرم، به نظرم بعضی قسمت‌های آن خیلی هم جالب توجه هستند. فقط برخی تصمیماتی که در این سریال گرفته شد، باعث سردرگمی و تعجب من شده است. چون فاصله‌ی زیادی با هسته‌ی مرکزی داستان ساخته‌شده توسط من دارند».

شما هم می‌توانید نظرات خود را درباره سریال هیلو، محصول شبکه آنلاین پارامونت پلاس را با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده