نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۱

احتمال اکران اختصاصی طولانی‌تر فیلم های نتفلیکس در سالن‌های سینما

گفته می‌شود که نتفلیکس در نظر دارد تا برخی از فیلم‌های خود را به مدت ۴۵ روز در سالن‌های سینما نمایش دهد و سپس روی سرویس استریمش منتشر کند.

نتفلیکس هم‌اکنون برخی از فیلم‌های خود را به مدت یک هفته تا ۱۰ روز به شکل اختصاصی در سالن‌های سینما نمایش می‌دهد، اما طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم‌های این شبکه آنلاین محبوب ممکن است اکران طولانی‌تری را تجربه کنند. بلومبرگ گزارش داد که نتفلیکس در حال بررسی نمایش طولانی‌تر اختصاصی فیلم‌های خود در سالن‌های سینما است. طبق این گزارش، فیلم های نتفلیکس ممکن است ۴۵ روز اکران اختصاصی را تجربه کنند و سپس شاهد نمایش آن در این سرویس استریم باشیم.

فیلم Knives Out 2 با بازی دنیل کریگ و به کارگردانی رایان جانسون به‌همراه فیلم Bardo (or False Chronicle of a Handful of Truths) به کارگردانی آلخاندرو ایناریتو به‌عنوان دو گزینه احتمالی نتفلیکس برای ۴۵ روز اکران اختصاصی در سالن‌های سینما یاد شده است. نتفلیکس پیش از این تنها فیلم‌هایی را به مدت طولانی در سالن‌های سینما نمایش می‌داد که شانس حضور در فصل جوایز را داشته باشند که از جمله آن می‌توان به فیلم Mank و فیلم Roma اشاره کرد.

آلخاندرو ایناریتو در حال توضیح به دانیل خیمنس کاچو در پشت صحنه فیلم Bardo در خانه ای پر از آب

اما تفاوت اصلی این است که این فیلم‌ها در سالن‌های محدود نمایش داده می‌شدند و حالا نتفلیکس می‌خواهد در سالن‌های سینمای گسترده‌تری فیلم‌های خود را نمایش دهد. بااین‌حال اگر این پنجره طولانی‌تر موفقیت‌آمیز باشد، احتمال دارد نتفلیکس فیلم‌های بیشتری را با این روش در سالن‌های سینما اکران اختصاصی کند. گفته می‌شود که نتفلیکس با این روش می‌تواند روی فیلم‌های پر هزینه‌تر بیشتری سرمایه‌گذاری کند و حتی شانس بهتری برای حضور در فصل جوایز داشته باشد.

همچنین باتوجه‌به اینکه فیلم Knives Out در سال ۲۰۱۹ موفق شد بیش از ۳۱۰ میلیون دلار در گیشه فروش کند، فیلم Knives Out 2 می‌تواند گزینه خوبی برای آزمایش این طرح باشد. البته نتفلیکس سال‌ها در حال بررسی نمایش طولانی‌تر و گسترده‌تر فیلم‌های خود در سالن‌های سینما است و ظاهرا این طرح بالاخره قرار است به‌شکل آزمایشی شروع به کار کند. انتظار می‌رود فیلم Knives Out 2 و فیلم Bardo در اواخر سال ۲۰۲۲ از نتفلیکس و سالن‌های سینما پخش شود.


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده