نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۷

احتمال کمک ربات‌ها به انتخاب فیلم Justice League و ارتش مردگان در اسکار

طبق گزارش جدیدی که منتشر شده، ظاهرا طرفداران زک اسنایدر با استفاده از ربات‌ها باعث برنده شدن دو فیلم Zack Snyder's Justice League و ارتش مردگان در اسکار شده‌اند.

در مراسم اسکار ۲۰۲۲ شاهد جوایزی بودیم که براساس آرا مردم انتخاب می‌شدند و این دو جایزه که «محبوب هواداران» و «تشویق‌برانگیزترین لحظه‌ی آثار سینمایی» نام داشتند، توسط مردم در توییتر انتخاب شدند. فیلم Army of the Dead موفق شد جایزه اسکار فیلم محبوب هواداران و لحظه ورود شخصیت فلش به Speed Force در فیلم Zack Snyder’s Justice League توانست جایزه تشویق‌برانگیزترین لحظه‌ی آثار سینمایی را دریافت کنند که این موضوع و نحوه رای‌گیری باعث تردید در مورد سلامت آن و اعتراض در مورد نحوه برگزاری این رای‌گیری ایجاد شد.

حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد که طرفداران زک اسنایدر ظاهرا تقلب گسترده‌ای کرده‌اند. The Wrap گزارش داده که احتمال دارد به‌لطف ربات‌های توییتر که توسط طرفداران زک اسنایدر استفاده شده، در سیستم رای‌گیری تقلب شده باشد. آن‌ها داده‌های یک ابزار ردیابی و تجزیه و تحلیل هشتگ را به اشتراک گذاشته‌اند که نشان می‌دهد سیستم‌های خودمختار شبکه هزاران رای جعلی را برای دو فیلم این کارگردان ثبت کرده‌اند.

ملکه‌ی زامبی‌ها فیلم ارتش مردگان

اگرچه نتایج این بررسی هنوز قطعی نیست، اما به‌نظر می‌رسد که از این ابزارها برای دو هشتگ #ReleaseTheSnyderCut و #RestoreTheSnyderVerse نیز استفاده می‌شود که مانند رای‌های ثبت شده در اسکار، شاهد افزایش غیر عادی تعداد توییت‌هایی با محتوای هشتگ‌های فوق هستیم. درواقع میانگین تعداد آرای روزانه حدود ۴ تا ۱۵ هزار نفر بوده است، اما در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۲۵ هزار توییت برای این دو فیلم تنها ثبت شده است.

در حال حاضر زک اسنایدر یا شخص دیگری در این رابطه واکنشی نشان نداده است، اما از آنجایی که تندیسی به اسنایدر در این رابطه داده نشده، کمی بعید به‌نظر می‌رسد که اسکار واکنشی خاصی به آن نشان دهد. اگرچه اثبات تقلب گسترده در این دو جایزه جدید احتمالا می‌تواند باعث تغییر گسترده در سیستم رای دهی یا حتی حذف آن از اسکار سال آینده شود.


منبع CBM
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده