نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

احتمال تأخیر فیلم Emancipation با بازی ویل اسمیت تا سال ۲۰۲۳

فیلم Emancipation شبکه آنلاین اپل تی وی پلاس جدیدترین پروژه‌ای است که تحت تأثیر سیلی جنجالی ویل اسمیت به کریس راک قرار می‌گیرد.

شاید باورش سخت باشد که فقط حدود یک ماه و نیم از سیلی بحث‌برانگیز ویل اسمیت به کریس راک در مراسم اسکار امسال می‌گذرد. در نتیجه‌ی این سیلی جنجالی چند پروژه‌ی آتی این هنرپیشه‌ی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار به حالت تعلیق درآمد یا با تأخیر روبه‌رو شد. رسانه‌ی ورایتی در جریان جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون گزارش داد که اکران فیلم Emancipation (رهایی) با نقش‌آفرینی ویل اسمیت تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاده است؛ تا آن را به جدیدترین پروژه‌ای تبدیل کند که تحت تأثیر آن شب قرار می‌گیرد.

با اینکه تاریخ دقیق اکران این فیلم اکشن مهیج به کارگردانی آنتوان فوکوآ مشخص نبود، اما انتظار می‌رفت که پس از کسب جایزه‌ی بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۲ توسط فیلم CODA (کودا) به یکی از آثار اصلی اپل در فصل جوایز سال آینده تبدیل شود. شرکت Apple تاکنون تأخیر اکران فیلم Emancipation را تأیید نکرده است، ولی یکی از منابع ورایتی گفت که این «مانند حقیقتی آشکار» است که فیلم نام‌برده در سال جاری به شبکه‌ی اپل تی‌وی پلاس راه نخواهد یافت.

بااین‌وجود احتمال کمی وجود دارد که فیلم Emancipation در سال ۲۰۲۲ به نمایش درآید؛ زیرا همان منبع رسانه‌ی ورایتی گفته است که بحث بین اپل و سازندگان فیلم برای اکران پاییزی محصول همچنان ادامه دارد. البته باعنایت‌به اینکه بهبودی در وضعیت رسانه‌ای ویل اسمیت طی ماه گذشته حاصل نشده است، نمایش فیلم رهایی در سال جاری بعید به‌نظر می‌رسد.

ویل اسمیت در نقش پدر سرینا ویلیامز

فیلم Emancipation هنوز در مراحل پس از تولید به سر می‌برد. این اکشن مهیج حتی قبل از سیلی جنجال‌آفرین ویل اسمیت با مسائل مختلفی بر سر راه تولید مواجه بود و اصلا ممکن است که آماده‌ی اکران در سال ۲۰۲۲ نباشد. تولید فیلم رهایی در ابتدا برای تغییر مکان فیلم‌برداری از جورجیا به لوئیزیانا با تأخیر مواجه شد تا به قوانین محدودیت رأی‌دهی در ایالت اعتراض کند. این فیلم سپس تحت تأثیر ویرانی‌های ناشی از توفند آیدا و گسترش ویروس کرونا در اوت ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.

اگر Emancipation در سال جاری اکران شود، ماجرای سیلی ویل اسمیت به کریس راک تنها موردی است که حتی در زمان اکران فیلم نیز بخشی از پوشش رسانه‌ای را تشکیل می‌دهد. چندی قبل ویل اسمیت از آکادمی علوم و هنرهای سینما (برگزارکننده‌ی اسکار) استعفا داد و برای ۱۰ سال از حضور در مراسم اسکار یا هر رویداد مرتبط با آکادمی محروم شد. پس از اتفاقات سال‌های اخیر اسکار که بر کسب جایزه‌ی بهترین فیلم امسال توسط CODA سایه انداخته است، اپل احتمالا می‌خواهد از جنجال‌ها برای جوایز سال آینده دوری کند.

کنار آمدن با این قضیه برای فیلم‌سازها دشوار خواهد بود، اما پذیرش آن برای شرکت اپل این‌گونه نیست؛ زیرا آن‌ها فهرست بلندبالایی از فیلم‌ها را برای اکران در سال ۲۰۲۲ در اختیار دارند. فیلم Cha Cha Real Smooth (رقص چاچا بسیار روان) با نقش‌آفرینی داکوتا جانسون یکی از این آثار است که در جشنواره‌ی فیلم ساندنس امسال بسیار مورد توجه قرار گرفت و جایزه‌ی بهترین فیلم درام آمریکایی از نگاه مخاطبان را دریافت کرد. از دیگر آثار اپل در سال ۲۰۲۲ نیز می‌توان به فیلم Raymond & Ray (ریموند و ری) به کارگردانی رودریگو گارسیا و انیمیشن Luck (شانس) اشاره کرد.

ویل اسمیت، بازیگر فیلم پسران بد

فیلم Emancipation بازیگرها و عوامل تولید برجسته‌ی دیگری نیز دارد؛ بنابراین عده‌ای امیدوار هستند که این محصول اکشن مهیج زودتر اکران شود و زیر سایه‌ی سیلی اسمیت گم نشود. درحال‌حاضر سخنی از زمان نمایش فیلم رهایی به میان نیامده است.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده