نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۳

پیوستن کارگردان چرنوبیل به سریال Dune

یوهان رنک، کارگردان برنده ۲ جایزه امی برای سریال چرنوبیل وظیفه کارگردانی دو قسمت اول سریال Dune: The Sisterhood را بر عهده گرفته است.

علاوه‌بر فیلم Dune 2، برادران وارنر و لجندری در حال ساخت سریالی براساس رمان‌های تل‌ماسه برای پخش از شبکه HBO Max هستند و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کارگردان جدید سریال Dune مشخص شده است. یوهان رنک، کارگردان سریال چرنوبیل به‌عنوان کارگردان به سریال Dune: The Sisterhood اضافه شده است و قرار است دو قسمت اول این سریال را کارگردانی کند. رنک پیش از این برای کارگردانی و ساخت سریال Chernobyl توانست ۲ جایزه امی دریافت کند.

یوهان رنک، کارگردان سریال چرنوبیل

سریال Dune اقتباسی از رمان Sisterhood of Dune اثر برایان هربرت و کوین جی. اندرسون است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و اتفاقات آن در دنیای رمان تل‌ماسه اثر فرانک هربرت جریان دارد. اتفاقات سریال حدود ۱۰ هزار سال قبل از شروع ماجراجویی پاول آتریدیس آغاز خواهد شد. سریال Dune: The Sisterhood قرار است داستان یک گروه مخفی از زنان به رهبری بنی جسرت را دنبال کند که ازطریق تسلط بر بدن و ذهن خود توانایی‌های فوق‌العاده‌ای را به‌دست آورده‌اند.

بنی جسرت به‌صورت ماهرانه‌ای به‌دنبال استفاده از سیاست فئودالی و فتنه The Imperium برای دنبال کردن برنامه‌های خودشان هستند که درنهایت آن‌ها را به سمت سیاره Arrakis سوق می‌دهد که ساکنان آن با نام Dune شناخته می‌شوند. همچنین دنی ویلنوو، کارگردان فیلم Dune پیش از این قرار بود قسمت پایلوت یا آزمایشی سریال Dune را کارگردانی کند، اما او اکنون درگیر کارگردانی فیلم Dune: Part 2 است و به همین منظور رنک جایگزین او شده است.

ماه مرداد گذشته ایان آدمو جان، نویسنده و تهیه‌کننده آثاری چون سریال The Haunting of Bly Manor، سریال Empire و سریال The Originals به‌عنوان نویسنده و شورانر جدید به سریال Dune: The Sisterhood پیوست. پیش از این جان اسپیتز نویسنده، فیلم Dune برای تمرکز روی نوشتن فیلمنامه دنباله آن تصمیم به کناره‌گیری از سریال آن گرفته بود. یوهان رنک اخیرا وظیفه کارگردانی فیلم Spaceman را برای نتفلیکس بر عهده داشته است که در این فیلم شاهد نقش‌آفرینی پل دینو، کری مولیگان و آدام سندلر خواهیم بود.

فیلم Dune 2 قرار است در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۸ مهر ۱۴۰۲) اکران شود.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده