نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۴

کناره‌گیری کارگردان سریع و خشن 10 از ساخت این فیلم اکشن

جاستین لین، کارگردان فیلم سریع و خشن 10 با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر وظیفه کارگردانی فیلم Fast X را بر عهده ندارد.

هفته گذشته مراحل فیلم‌برداری و تولید فیلم Fast and Furious 10 رسما آغاز شد و در ادامه متوجه شدیم این فیلم اکشن قرار است Fast X نام داشته باشد. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم سریع و خشن 10 کارگردان خود را از دست داده است. جاستین لین، کارگردان فیلم Fast X با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تنها پس از چند روز از شروع فیلم‌برداری تصمیم به کناره‌گیری از سمت کارگردانی این فیلم اکشن گرفته است، اما او همچنان به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم حضور خواهد داشت.

لین به‌همراه دن مزیو، نویسنده فیلم Wrath of the Titans وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Fast X را نیز بر عهده داشته است. جاستین لین علت جدایی از فیلم سریع و خشن 10 را اختلاف نظر اعلام کرده است، اما از یونیورسال و تمامی اعضای تیم تولید بابت حمایتی که از او کردند، تشکر و قدردانی کرده است. لین در بیانیه منتشر شده گفت:

«با حمایت یونیورسال تصمیم سختی گرفتم و از کارگردانی فیلم Fast X کناره‌گیری کردم، اما همچنان به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه باقی می‌مانم. در ۵ فیلمی که طی ۱۰ سال گذشته ساخته‌ایم، از بهترین بازیگران، بهترین بدلکاری‌ها و بهترین تعقیب و گریزهای با ماشین را جلوی دوربین بردیم. به‌عنوان فرزند یک زوج مهاجر آسیایی افتخار می‌کنم که به ساخت دایورس‌ترین (متنوع‌ترین از لحاظ نژاد و جنسیت عوامل) مجموعه تاریخ سینما کمک کردم و در آن نقش داشتم. من همیشه از حمایت‌های فوق‌العاده بازیگران، عوامل تولید و استودیو تشکر می‌کنم و از پذیرفتن من به‌عنوان عضوی از خانواده سریع و خشن سپاسگزارم.»

جاستین لین در فرش قرمز فیلم سریع و خشن 9

در حال حاضر مراحل فیلم‌برداری و تولید فیلم Fast X تا یافتن جایگزین جاستین لین متوقف شده است، اما واحد دوم تولید به کارش ادامه خواهد داد. منابع نزدیک به پروژه می‌گویند که این فیلم توقف تولید کوتاهی را سپری خواهد کرد و اضافه کردند که مذاکره با جایگزین‌های احتمالی هم‌اکنون در جریان است و احتمالا به‌زودی جایگزین لین روی صندلی کارگردانی فیلم سریع و خشن 10 معرفی خواهد شد.

فیلم Fast X قرار است در تاریخ ۱۹ می ۲۰۲۳ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲) روی پرده‌های سینما برود، اما ظاهرا قرار نیست جدایی لین تاثیری روی آن بگذارد. جاستین لین پیش از این وظیفه کارگردانی ۵ قسمت از این مجموعه فیلم اکشن را که شامل فیلم The Fast and the Furious: Tokyo Drift، فیلم Fast & Furious، فیلم Fast Five، فیلم Fast & Furious 6 و فیلم F9: The Fast Saga می‌شود، بر عهده داشته است. همچنین فیلم سریع و خشن 11 در دست ساخت است که این قسمت که پایان داستان سری اصلی است، هنوز تاریخ اکرانی ندارد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده