نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۷

کاهش تعداد کاربران نتفلیکس برای اولین‌بار در ۱۰ سال گذشته

نتفلیکس اعلام کرد که برای اولین‌بار در طول ۱۰ سال گذشته، تعداد مشترکان این سرویس استریم با کاهش مواجه شده است.

طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تعداد کاربران نتفلیکس با کاهش مواجه شده است. نتفلیکس به‌تازگی گزارش سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده است که حکایت از کاهش ۲۰۰ هزار نفری تعداد مشترکان این سرویس استریم دارد و حالا مجموع تعداد کاربران نتفلیکس به ۲۲۱/۶۴ میلیون کاربر رسیده است. این خبر باعث افت ۲۵ درصدی سهام نتفلیکس شده است. نتفلیکس همچنین پیش‌بینی کرده است که ۲ میلیون کاربر دیگر را در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ از دست بدهد.

این برای اولین‌بار طی ۱۰ سال گذشته است که تعداد کاربران نتفلیکس با رشد منفی مواجه شده است. تحلیلگران وال‌استریت‌ژورنال پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که نتفلیکس در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۸ میلیون کاربر جدید جذب کند و حتی پیش‌بینی‌های داخلی حکایت از آمار جذب ۲.۵ میلیون کاربر جدید داشت. بااین‌حال، این موضوع باعث دلسردی سرمایه‌گذاران نیز شده است. نتفلیکس همچنین درآمد ۷/۸۶۸ میلیارد دلاری خود در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ را خبر داده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

ایلون و دوستانش در فصل چهارم سریال Stranger Things

نتفلیکس دلیل کاهش تعداد مشترکان خود را به دلایل مختلفی می‌داند که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن حمله نظامی روسیه به اوکراین بوده که نتفلیکس فعالیت‌های خود را در کشور روسیه قطع کرد و گفته می‌شود ۷۰۰ هزار مشترک از این طریق حذف شده‌اند. همچنین نتفلیکس بدون در نظر گرفته این موضوع توانسته ۵۰۰ هزار مشترک جدید را جذب کند. گفته می‌شود ادامه این جنگ ممکن است باعث تاثیر بیشتر روی کاهش تعداد کاربران این سرویس استریم داشته باشد.

ازطرفی یکی از دلایل عمده احتمالی دیگر در کاهش تعداد مشترکان نتفلیکس را می‌توان افزایش هزینه اشتراک ماهیانه این سرویس آنلاین عنوان کرد که با واکنش‌های منفی زیادی مواجه شده است. گفته می‌شود بسیاری ترجیح می‌دهند اشتراک خود را در زمان پخش سریال‌های محبوب خود مثل سریال Stranger Things یا سریال ویچر خریداری کنند تا اینکه هزینه اشتراک سالیانه را بپردازند. از همین‌رو نتفلیکس در حال کار روی یک اشتراک جدید و ارزان‌قیمت‌تر است که براساس آن در هنگام پخش فیلم و سریال تبلیغ پخش خواهد شد.


منبع DarkHorizons
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده