نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۹

کارگردانی انیمیشن مزرعه حیوانات توسط اندی سرکیس

اندی سرکیس در همکاری با استودیو انیمیشن‌سازی Cinesite یک انیمیشن تازه با اقتباس از رمان قلعه‌ی حیوانات نوشته‌ی جُرج اورول می‌سازد.

در میان اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که اندی سرکیس، بازیگر فیلم The Batman (بتمن) برای کارگردانی یک انیمیشن با اقتباس از رمان کلاسیک Animal Farm (مزرعه‌ی حیوانات) نوشته‌ی جُرج اورول درنظر گرفته شده است.

اندی سرکیس این محصول را در استودیو انیمیشن‌سازی و جاوه‌های ویژه‌ی Cinesite، سازنده‌ی انیمیشن The Addams Family 2 (خانواده‌ی آدامز ۲) کارگردانی می‌کند و فیلم‌نامه‌ی آن را نیک استولر، نویسنده‌ی انیمیشن‌های Storks (لک‌لک‌ها) و Captain Underpants (کاپیتان زیرشلواری) به رشته‌ی تحریر در می‌آورد.

اندی سرکیس در این‌باره اظهار داشت: «ماجرای چالش‌برانگیز تولید یک اقتباس سینمایی از این داستان خارق‌العاده نهایتا فرصت همکاری با اعضای با استعداد شرکت Aniventure و استودیو Cinesite را برای ما فراهم کرد. امیدواریم درکنار یکدیگر بتوانیم نسخه‌ی خودمان از شاهکار بی‌بدیل، برانگیزاننده‌ی احساس، آمیخته با شوخی و ملموس جرج اورول را برای همه‌ی سنین بسازیم؛ داستانی که نه‌تنها مناسب زمان حال باشد؛ بلکه نسل‌های آینده نیز از آن لذت ببرند».

کانی تامپسون، تهیه‌کننده‌ی انیمیشن‌های Frankenweenie (فرنکن‌وینی) و Despicable Me 2 (من نفرت‌انگیز ۲) به‌همراه آدام ناگل، تهیه‌کننده‌ی انیمیشن Paws of Fury: The Legend of Hank (پنجه‌های خشم: افسانه‌ی هنک)، دیو روزنبام، تهیه‌کننده‌ی انیمیشن Secret Life of Pets (زندگی پنهان حیوانات خانگی)، جاناتان کاوندیش، تهیه‌کننده‌ی فیلم‌های Bridget Jones’s Diary (خاطرات بریجت جونز) و Mowgli: Legend of the Jungle (موگلی: افسانه‌ی جنگل) از شرکت Imaginarium و اندی سرکیس به‌عنوان تهیه‌کنندگان انیمیشن قلعه‌ی حیوانات فعالیت می‌کنند.

آدام ناگل گفت: «از سال ۱۹۴۵ که جُرج اورول برای اولین‌بار کتاب مزرعه‌ی حیوانات را منتشر کرد، این داستان همچنان قابل اعتنا و به‌عنوان ابزاری کلیدی برای درک چگونگی کارکرد جهان باقی مانده است. اندی سرکیس استعداد خاصی در خلق شخصیت‌های منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی در طول دوران کاری حیرت‌انگیزش داشته است و از همکاری با او، جاناتان کاوندیش و استودیو Cinesite جهت تولید یک اقتباس از قلعه‌ی حیوانات برای مخاطبان امروزی هیجان‌زده‌ایم».

درطول ۷۷ سالی که از انتشار کتاب قلعه‌ی حیوانات می‌گذرد، آثار متعددی با اقتباس از آن ساخته شده است. یکی از این اقتباس‌ها یک انیمیشن با صداپیشگی کلسی گرمر، جولیا لوئی درایفوس و پاتریک استوارت بود که در سال ۱۹۹۹ به نمایش درآمد. افزون‌براین، یک نسخه‌ی پویانمایی از کتاب نیز در سال ۱۹۵۴ منتشر شد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده