نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۵

واکنش منتقدان به فصل ششم سریال Better Call Saul

فصل ششم سریال بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul)، اخیرا در شبکه‌ی ای ام سی نمایش داده شد و توانست امتیازات خیلی خوب و بالایی را از منتقدان مطرح بگیرد.

سریال Better Call Saul یا در زبان فارسی «بهتره با ساول تماس بگیری» یکی از آثار محبوب درام شبکه‌ی ای‌ام‌سی (AMC) است که به‌دست نویسنده، کارگردان و تهیه‌کنندگان شناخته شده‌ای چون وینس گیلیگان و پیتر گولد ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمندان می‌توان به سریال Breaking Bad (برکینگ بد)، سریال Battle Creek (بتل کریک) و سریال The X-Files (پرونده‌های ایکس) و غیره اشاره کرد. در سریال بهتره با ساول تماس بگیری، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند باب ادنکیرک در نقش جیمی مک‌گیل/ساول گودمن، جاناتان بنکس در نقش مایک ارمانترات، ریا سیهورن در نقش کیم وکسلر، پاتریک فابیان در نقش هاوارد هملین، مایکل مندو در نقش ناچو وارگا و تونی دالتون در نقش لالو سالامانکا و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال بهتره با ساول تماس بگیری در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۱۵ (۱۹ بهمن ۱۳۹۳) برای اولین‌بار در شبکه‌ی AMC نمایش داده شد و مهمان خانه‌ی مخاطبان این شبکه شد. تمامی فصل‌های این سریال (به جز فصل ۶)، در ۱۰ قسمت تولید شده‌اند و امتیازات بسیار خوبی از منتقدان گرفت؛ علاوه‌بر تحسینی که از‌طرف مخاطبان به سمتش سرازیر می‌شد. فصل ششم سریال Better Call Saul در تاریخ ۱۸ آوریل سال ۲۰۲۱ (۲۹ فروردین ۱۴۰۱) به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۹۴ را از بین ۱۷ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است.

نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود پیتر گولد، اریل لوین، گوردن اسمیت، ان چرکیس و غیره بود. از طرف دیگر هم آن را مایکل موریس، وینس گیلیگان، گوردن اسمیت، ریا سیهورن و غیره برعهده داشتند. این سریال به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که تمام آن‌ها هم در بخش روبه‌بالا قرار دارند. سریال Better Call Saul یک مجموعه فرعی از سریال بسیار محبوب برکینگ بد محسوب می‌شود که داستان آن، پیش از ماجرای برکینگ بد جریان دارد.

باب اودنکیرک در فصل آخر سریال Better Call Saul

از طرف دیگر هم تا به این لحظه ۲۶ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر کمدی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۱۰۰ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جایی‌که اخیرا سریال Better Call Saul به‌صورت رسمی پخش خود را در شبکه‌ی AMC آغاز کرده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فصل ششم سریال Better Call Saul از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این سریال را که منتشر شده هم بخوانید:

او همیشه ساول گودمن نبود؛ وکیل باسابقه و درخشان شیمی‌دانی به‌نام والتر وایت که به یک ساقی شیشه تبدیل شده بود. ۶ سال پیش از اینکه او وکالت بدنام‌ترین جنایتکار البوکرکی را آغاز کند، گودمن درواقع جیمی مک‌گیل بود؛ یک وکیل ناچیز و بی‌اهمیت که در تلاش بود تا نامی برای خود دست و پا کند. او برای مشتریانی که درآمد کمی برایش دارند، یک قهرمان قدرتمند به شمار می‌رود؛ یک رقیب ضعیف که چارچوب‌های اخلاقی و جاه‌طلبی‌هایش اغلب اوقات با هم تضاد دارند.

جیمی با یک منبع مخفی به‌نام مایک ارمانترات همکاری می‌کند؛ پلیس سابق فیلادلفیا و اخیرا به جنوب غربی نقل مکان کرده است. مایک هم مجموعه‌ای از مهارت‌های تخصصی‌ دارد که در شرایط سخت، یک «کارچاق‌کن» به شمار می‌رود. جیمی هم خیلی زود متوجه می‌شود که باید قدر چنین فردی را بداند.

باب ادنکیرک در نقش ساول گودمن در حال صحبت کردن با تلفن در فصل پنجم سریال Better Call Saul

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فصل ششم سریال Better Call Saul بیندازیم:

آلن سپینوال | رولینگ استون

۱۰۰ از ۱۰۰

این فصل اصلا چنین حسی را به مخاطب نمی‌دهد که سریال Better Call Saul روی یک چرخه تکراری افتاده است و مدام خود را تکرار می‌کند؛ زیرا مدام در شخصیت‌ها تغییرات بزرگی ایجاد می‌شود. این قسمت‌ها هنوز هم احتمالات زنده و بزرگی در خود دارند.

لیز شانون میلر | کانسیکوئنس

۱۰۰ از ۱۰۰

سریال بهتره با ساول تماس بگیری، یکی از بهترین مجموعه‌هایی به شمار می‌رود که برای تلویزیون ساخته شده است. تک تک المان‌های این سریال در تلاش هستند تا کاری کنند که ما روی چند مورد از بزرگ‌ترین سوالات داستان، تمرکز و سرمایه‌گذاری زیادی بکنیم؛ از جمله‌ی یکی از مهم‌ترین سؤال‌ها: داستان قرار است چطور تمام شود؟

استیو گرین | ایندی وایر

۱۰۰ از ۱۰۰

باتوجه‌به اینکه ۵۰ قسمت در حافظه داریم و ۱۳ قسمت باقی مانده، می‌توان گفت که یک مرحله پایانی و دقیق از این ماجراجویی، انتظار ما را می‌کشد؛ مرحله‌ای که به طرز شگفت‌انگیزی با اتفاقات غیرمنتظره ما را غافلگیر می‌کند.

جیمی به دیدن دوست قدیمی‌اش می‌آید سریال Better Call Saul

دارن فرانیک | اینترتینمنت ویکلی

۹۱ از ۱۰۰

قسمت‌های ابتدایی این فصل، ماجرای غیرمنتظره‌ای را به تصویر می‌کشد؛ ماجرایی در عین حال لذت‌بخش و جذاب. این فصل افتتاحیه‌ی شگفت‌انگیزی دارد که نشان می‌دهد این ۱۳ قسمت پایانی قرار است پاسخ خیلی از سوالاتی را بدهد که شما اصلا نمی‌دانستید که چنین سؤال‌هایی دارید.

کایل مولین | Under The Radar

۸۰ از ۱۰۰

در دو قسمتی که در اختیار منتقدان قرار گرفته بود، تاکید زیاد و البته یکسانی روی خط داستانی‌های ساول و ناچو صورت گرفته بود. با اینکه ماجرای ناچو لحظات اکشن بیشتری دارد، اما هر دو به اندازه کافی از پیچ و تاب‌های نامتعارف سریال برخوردار هستند تا طرفداران سرسخت و قدیمی را راضی کنند.

دنیل داداریو | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

خبر خوب برای آن دسته از مخاطبانی که به خط داستانی لغزش جیمی مک‌گیل به فرد بدون اخلاقی به‌نام ساول گودمن و همچنین همراهی کیم وکسلر با او، علاقمند هستند؛ بخش زیادی از این مجموعه، درست مثل همیشه قدرتمند است. درست است که نتایج پیچیده‌تر می‌شوند اما همین پیچیدگی نشان‌دهنده آن است که قرار است بیشتر از هر زمان دیگری ارتباط‌های مختلفی با سریال برکینگ بد صورت بگیرد. نتیجه این است که حتی زمانی‌که سریال به سمت پایان بازی خود پیش می‌رود، اما مدام نگران این است که اتفاق بدی رخ دهد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فصل ششم سریال Better Call Saul نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خیلی خوب، جذاب و سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده