نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۳

نقش‌آفرینی جیسون موموآ در فیلم Minecraft

جیسون موموآ مشغول انجام مذاکرات نهایی برای نقش‌آفرینی در فیلم لایو-اکشن Minecraft است که جرد هس را به‌عنوان کارگردان می‌شناسد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که جیسون موموآ، بازیگر فیلم Aquaman (آکوامن) و فیلم Dune (تل‌ماسه) بار دیگر با شرکت برادران وارنر دست همکاری می‌دهد. رسانه‌ی هالیوودریپورتر تأیید کرد که این هنرپیشه‌ی ۴۲ ساله‌ی آمریکایی مشغول انجام مذاکرات نهایی برای بازی در فیلم Minecraft (ماینکرفت) است. جرد هس، کارگردان فیلم Napoleon Dynamite (ناپلئون دینامیت) نیز سکان هدایت این پروژه را در دست دارد.

ماری پارنت و روی لی، تهیه‌کنندگان فیلم Dune به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی فیلم Minecraft فعالیت می‌کنند و جیل مسیک فقید یکی از تهیه‌کنندگان آن به‌حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۸ فوت کرد. جان برگ، کیل بویتر و جان اسپایتس نیز وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی اجرایی پروژه را برعهده دارند. بازی ماینکرافت توسط استودیو Mojang واقع در سوئد توسعه یافته است و لیدیا وینترز به‌همراه وو بوئی از این استودیو به‌عنوان تهیه‌کنندگان فیلم فعالیت خواهند کرد.

بازی Minecraft در سال ۲۰۱۱ میلادی در دسترس گیمرها قرار گرفت و به بازیکن‌ها اجازه داد تا با استفاده از بلوک‌ها، سازه‌ها و جهان‌های متنوعی را خلق کنند. این بازی سروصدای زیادی به پا کرد و تعداد بازیکن‌های آن تنها چند سال پس از عرضه به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید. همه‌ی این موارد دست به دست هم دادند تا استودیو Mojang در سال ۲۰۱۴ میلادی با مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار توسط شرکت مایکروسافت خریداری شود.

شرکت برادران وارنر از سال‌ها پیش مشغول توسعه‌ی یک فیلم براساس بازی Minecraft است و حتی شاون لوی، کارگردان فیلم The Adam Project (پروژه ادم) و راب مک‌الهنی، خالق سریال It’s Always Sunny in Philadelphia (فیلادلفیا همیشه آفتابی است) زمانی برای نشستن روی صندلی کارگردانی آن انتخاب شده بودند.

در سال‌های اخیر شاهد تولید فیلم‌های زیادی براساس بازی‌ها بودیم؛ به‌طوری که شرکت قرن بیستم در سال گذشته فیلم Free Guy (مرد آزاد) با نقش‌آفرینی رایان رینولدز را تقدیم بینندگان کرد و شرکت پارامونت در اوایل این ماه با دنباله‌ی فیلم سونیک به موفقیت‌هایی دست یافت. در آن سو فروش جهانی آنچارتد از ۳۸۹ میلیون دلار هم فراتر رفت.

فیلم Aquaman and the Lost Kingdom (آکوامن و پادشاهی گم‌شده) با هنرنمایی جیسون موموآ نیز برای اکران در مارس ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. این فیلم دنباله‌ی فیلم آکوامن به‌حساب می‌آید که پس از اکران در سال ۲۰۱۸ با فروش ۱ میلیارد دلاری سود زیادی را نصیب شرکت برادران وارنر کرد.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده