نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۷

۸۰۰ ساعت فیلمبرداری برای Top Gun 2 با بازی تام کروز

جوزف کوشینسکی در مصاحبه جدید خود فاش کرد که بیش از ۸۰۰ ساعت صحنه برای فیلم Top Gun: Maverick فیلم‌برداری شده است.

در ‌تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، اطلاعات جدیدی از فیلم Top Gun: Maverick منتشر شده است. جوزف کوشینسکی، کارگردان فیلم Top Gun 2 در مصاحبه با امپایر فاش کرد که در مجموع بیش از ۸۰۰ ساعت فیلم‌برداری برای این فیلم انجام شده و در اختیار داشته است که در حدود مجموع صحنه‌های فیلم‌برداری شده برای سه فیلم ارباب حلقه‌ها می‌شود. کوشینسکی در این مصاحبه گفت که در طول روز ۱۲ تا ۱۴ ساعت فیلم‌برداری برای فیلم تاپ گان 2 انجام شده است، اما در مجموع شاید تنها ۳۰ ثانیه از آن در نسخه نهایی فیلم استفاده شده باشد.

کوشینسکی گفت: «این موضوع با سختی و تلاش زیادی محقق شد. زمان بسیار طولانی برای فیلم‌برداری این صحنه‌ها صرف شده است. ماه‌ها فیلم‌برداری هوایی انجام شده است و در مجموعه اندازه سه فیلم Lord of The Rings صحنه فیلم‌برداری کردیم که فکر می‌کنم چیزی حدود ۸۰۰ ساعت باشد.» مدت زمان رسمی فیلم Top Gun: Maverick هنوز تایید نشده است، اما مشخصا نباید منتظر مدت زمان ۸۰۰ ساعت برای قسمت جدید فیلم تاپ گان باشیم.

تام کروز در نقش ماوریک با ژاکت معروفش در فیلم Top Gun: Maverick

آموزش بازیگران برای نحوه استفاده از تجهیزان دوربین برای فیلم‌برداری صحنه‌ها در کابین خلبان یکی دیگر از موارد منحصر‌به‌فرد فیلم Top Gun: Maverick است که این آموزش‌ها طبق گفته تام کروز الزامی  و مهم بوده است. تام کروز، بازیگر نقش ماوریک در این مصاحبه توضیح داد:

«ما باید نورپردازی، فیلم‌برداری و تدوین را به بازیگران آموزش می‌دادیم. من باید به آن‌ها در مورد چگونگی خاموش و روشن کردن دوربین‌ها، در مورد زوایای دوربین و لنزها آموزش می‌دادم. ما در این جت‌ها زمان نامحدودی نداشتیم. اگر ۲۰ یا ۳۰ دقیقه در آسمان بودیم، باید اطمینان حاصل پیدا می‌کردیم که آنچه را که دنبالش بودیم و به آن نیاز داشتیم، ضبط می‌کردیم.»

تام کروز در نقش ماوریک در حال موتورسواری در ساحل در فیلم Top Gun: Maverick

تام کروز، وال کیلمر، مایلز تلر، جنیفر کانلی، گلن پاول، اد هریس، جان هم، لوئیس پولمن، مونیکا باربارو، چارلز پارنل، جی الیس، بشیر صلاح الدین، منی جاسینتو و دنی رامیرز، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Top Gun: Maverick حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. جوزف کوشینسکی، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Tron: Legacy و فیلم Oblivion، وظیفه کارگردانی دنباله فیلم Top Gun براساس فیلمنامه‌ای از کریستوفر مک‌ کوری، پیتر کریگ، اشلی میلر، جاستین مارکس، زک استنتز و اریک وارن سینگر، را بر عهده داشته است.

فیلم Top Gun: Maverick برای اکران در تاریخ ۲۷ می (۶ خرداد) برنامه‌ریزی شده است. همچنین فیلم Top Gun 2 قرار است در تاریخ ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت) برای اولین‌بار در جشنواره فیلم کن نمایش داده شود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده